توجیه منع حج برای معلولان هندی با استناد به آیات قرآن
کد خبر: 3705263
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

توجیه منع حج برای معلولان هندی با استناد به آیات قرآن

گروه بین‌الملل - وزارت امور اقلیت‌های هند در توجیه ممنوعیت سفر حج برای معلولان این کشور با اشاره به آیات قرآن، استطاعت جسمانی و مالی را برای انجام حج ضروری عنوان کرد.

عربستان صعودی در پی منع انجام مراسم حج برای معلولان / انگلیسی 

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه ایندیا تایمز؛ نماینده وزارت امور اقلیت‌های هند در جلسه دادگاه عالی دهلی نو که به منظور بررسی شکایت علیه سیاست ممنوعیت حج برای معلولان تشکیل شده بود، در توجیه این سیاست به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن به این موضوع اشاره شده که به دلیل سنگین بودن اعمال حج، انجام آن فقط برای کسانی واجب است که استطاعت جسمانی و مالی دارند.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که نظر کنسولگری هند در جده در سال 2012 مبنی بر شایع بودن گدایی در میان معلولان هندی در عربستان، در اتخاذ این تصمیم مؤثر بوده است.

چاندرا تأکید کرد: با این حال وزارت امور اقلیت‌ها با توجه به حساسیت موضوع و با در نظر گرفتن قانون حقوق افراد معلول مصوب سال 2016،  از کمیته حج هند خواسته این مسئله را بررسی و پیشنهادات لازم را برای اصلاح سیاست‌های حج در سال‌های 2018 تا 2020 ارائه کند.

در شکایتی که علیه سیاست ممنوعیت حج برای معلولان به دادگاه ارائه شده، سیاست تبعیض آشکار علیه حقوق مسلمانان دارای معلولیت توصیف شده است.

اسلام دومین دین بزرگ هند بعد از هندوئیسم است و مسلمانان حدود 18 درصد از جمعیت این کشور یک میلیارد و سیصد میلیون نفری را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/

captcha