18 مسابقه قرآن؛ افتخار رایزنی فرهنگی ایران در هند
کد خبر: 3710087
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

18 مسابقه قرآن؛ افتخار رایزنی فرهنگی ایران در هند

گروه بین‌الملل - رایزنی فرهنگی ایران در هندوستان از مراکز ایرانی فعال در این کشور است که برگزاری 18 دوره مسابقات سالانه سراسری قرآن کریم را در کارنامه دارد.

18 مسابقه قرآن؛ افتخار رایزنی فرهنگی ایران در هندحافظ روشندل هندی که در مسابقات ایران اول شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مسابقات با حضور 150 متسابق در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار شده و رایزنی فرهنگی ایران در هند کارگاه‌های آموزش قرآن برای مربیان قرآنی نیز برگزار کرده است.

این مرکز همچنین برگزاری یا حضور در نمایشگاه‌های قرآنی، هماهنگی حضور قاریان ایرانی در مسابقات و محافل هندی از دیگر فعالیت‌ها در حوزه قرآن است که رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو در کنار انتخاب، معرفی و هماهنگی اعزام شخصیت‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و متسابقین قرآنی برای حضور در رُخ‌دادهای قرآنی در جمهوری اسلامی ایران در کارنامه خود دارد.

برتری حافظ هندی در مسابقات ایران
بنابر این گزارش، رتبه اول سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان در ایران به محمد انیس، روشندل هندی حافظ کل قرآن کریم که توسط رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو انتخاب و اعزام شده بود، تعلق گرفت.

در این دوره از مسابقات که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور برگزار شد، قاریان روشندل از ۲۳ کشور حضور پیدا کردند که ۱۴ نفر در رشته قرائت و ۱۸ نفر در رشته حفظ برگزیده و از 2 تا 5 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) تهران به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، نمایندگانی را از هند برای حضور در دیگر رُخ‌دادهای قرآنی در کشورمان اعزام کرد که از آن جمله، حضور یک قاری در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و همچنین، یک قاری در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان در مشهد است.

انتهای پیام

captcha