حمایت خانواده از لازمه‌های پیشرفت نابینایان در حفظ قرآن است
کد خبر: 3707705
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
روشندل قطری در گفت‌وگو با ایکنا:

حمایت خانواده از لازمه‌های پیشرفت نابینایان در حفظ قرآن است

گروه بین‌الملل ــ عبدالله سالم حمد، حافظ روشندل قطری، تصریح کرد: روشندلان عموما قرآن را از طریق گوش دادن به فایل‌های صوتی مشاهیر قرائت و نسخ قرآنی به خط بریل حفظ می‌کنند و حمایت خانواده یکی از لازمه‌های پیشرفت این قشر از جامعه در حفظ کلام وحی است.

 اظهار امیدواری حافظ روشندل قطری نسبت به توجه بیشتر به قرآن

عبدالله حمد سالم، حافظ روشندل قطری و نماینده این کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب، به چگونگی موفقیت خود در حفظ کامل قرآن پرداخت و گفت: من حفظ قرآن را از سال 2005 میلادی شروع کردم و 4 سال طول کشید تا توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

وی افزود: در مدت زمانی که به حفظ قرآن مشغول بودم، اساتید زیادی داشتم که مهم‌ترین آن‌‌ها «شیخ محمد تمیم» است، اما من حفظ و یادگیری قرآن را علاوه بر تمرین در نزد اساتید، در منزل نیز تمرین می‌کردم و همزمان در مرکز ویژه حمایت از روشندلان نیز حاضر می‌شدم.

 این حافظ روشندل قطری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در قطر موسسه، سازمان یا انجمن خاصی برای حمایت از نابینایان هست، گفت: در قطر سه مؤسسه تخصصی در زمینه حمایت از روشندلان فعالیت می‌کنند که علاوه بر اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی، از یادگیری و حفظ قرآن توسط این قشر از جامعه نیز حمایت می‌کنند، اما این مؤسسات مختص حفظ قرآن نیستند.

 عبدالله حمد سالم درباره شیوه‌های یادگیری قرآن توسط قشر روشندلان، بیان کرد: نابینایان در قطر یا از طریق گوش دادن به صوت قاریان مشهور یا از طریق نسخ قرآنی به خط بریل، قرآن را یاد می‌گیرند و حمایت خانواده یکی از لازمه‌های پیشرفت این قشر از جامعه در حفظ کلام وحی است.

 وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی خود گفت: تاکنون دو بار در مسابقات بین‌المللی  قرآن در مکه و سودان شرکت کرده‌ام که هر دو بار هم موفق به کسب یکی از رتبه‌های برتر و دریافت جایزه شده‌ام.

 این حافظ روشندل قطری در ادامه با اشاره به تأثیر حفظ قرآن کریم و احکام و تعالیم والای این کتاب الهی در زندگی شخصی خود، گفت: قرآن کریم و حفظ آن تأثیرات زیادی در زندگی من داشته است.

 عبدالله حمد سالم درباره فعالیت‌ها، مسابقات و برنامه‌های قرآنی که در کشور قطر برگزار می‌شود، گفت: نمی‌توان گفت که اهتمام و توجه به برنامه‌های قرآنی در کشور قطر کم یا ضعیف است، اما من امیدوارم که توجه به این گونه فعالیت‌ها و حمایت از آنها بیشتر شود.

این شرکت‌کننده قطری درباره میزان اهتمام به قرآن و علوم آن در سطح دانشگاه‌های قطر گفت: متأسفانه باید بگویم که در دانشگاه‌های قطر میزان اهتمام به قرآن کم‌رنگ و ضعیف است و دانشجویان قطری توجه زیادی به آموزش علوم و احکام قرآن ندارند.

 نماینده قطر در رشته حفظ کل سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در ادامه به ارزیابی حضور خود در این رقابت‌ها پرداخت و گفت: برای نخستین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت می‌کنم و تاکنون سطح مسابقات و شرکت‌کنندگان بسیار خوب و بالا بوده است.

 یادآوری می‌شود، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان در حاشیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران از روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده و به مدت یک هفته در مصلی امام خمینی(ره) ادامه دارد.

  اظهار امیدواری حافظ روشندل قطری نسبت به توجه بیشتر به قرآن

انتهای پیام

captcha