برای نهادینه کردن فرهنگ مهدویت نیازمند همکاری همه جانبه هستیم
کد خبر: 3710666
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌وپرورش استان قزوین:

برای نهادینه کردن فرهنگ مهدویت نیازمند همکاری همه جانبه هستیم

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: مثال بیّن و آشکار در بحث مفهوم امامت و ولایت حضرت حجت(عج) است لذا باید در موضوع مهدویت از زوایای مختلف ورود پیدا کرده و مفهوم ولایت در عصر غیبت را در قالب‌های مختلف گفتگومحور، پرسمان و کرسی‌های آزاداندیشی تبیین و نهادینه نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی انصاری در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز پیگیری می‌شود بحث امام شناسی و مرجع شناسی در بین دانش آموزان است. 
وی افزود: مثال بیّن و آشکار در بحث مفهوم امامت و ولایت حضرت حجت(عج) است لذا باید در موضوع مهدویت از زوایای مختلف ورود پیدا کرده و مفهوم ولایت در عصر غیبت را در قالب‌های مختلف گفتگومحور، پرسمان و کرسی‌های آزاداندیشی تبیین و نهادینه نمود. 
این مسئول تصریح کرد: در ایام  ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) که فضای جامعه به سمت شناخت هر چه بیشتر آن حضرت و شور و نشاط حاکم با محوریت مهدویت پیش می‌رود می‌توان این مفاهیم را به صورت ویژه‌تر مورد بررسی قرار داد. 
معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به هم‌زمانی هفته معلم با اعیاد شعبانیه عنوان کرد: معلم‌ها شغل انبیاء و اهل‌بیت را بر عهده دارند لذا آموزش‌وپرورش برنامه‌های مختلفی را در قالب اعتقادی، معنوی و مذهبی به‌ویژه در این ایام منتسب به حضرت ولی‌عصر(عج)اجرا می‌شود. 
وی ارتباط با مرکز مهدویت و توانمندسازی معلمان را در این راستا از برنامه‌های دیگر آموزش‌وپرورش برشمرد و ادامه داد: تعلیم و تربیت چندوجهی و امری تدریجی و همه‌جانبه به شمار می‌رود ازاین‌رو مدارس و فضاهای آموزشی به‌عنوان مدرسه دوم در کنار نهاد خانواده و رسانه‌ها به امر  پرورش و تربیت اقدام می کنند.  
حجت‌الاسلام انصاری در پایان خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن آموزه‌های دینی و معنوی نیازمند ورود همه نهادهای تاثیرگذار در این راستا هستیم تا مباحث مختلف به‌ویژه موضوع مهدویت که موضوعی مهم، حساس و قابل‌بررسی است، در بین دانش آموزان نهادینه و تبیین شود. 
انتهای پیام 

captcha