مخاطبان کودک را در کرسی‌های وعظ معطل نکنیم
کد خبر: 3711233
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
ادیب یزدی در گفت‌وگو با ایکنا:

مخاطبان کودک را در کرسی‌های وعظ معطل نکنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ اگر بتوان روی احساسات بچه‌ها به‌طور صحیح کار کرد و سیره حسینی و فاطمی را به آن‌ها نشان داد، بچه دیگر خودش راه را پیدا می‌کند و هدایت می‌شود؛ در کرسی‌های وعظ مخاطب کودک را نباید معطل گذاشت و زیاد مقدمه‌‌چینی کرد بلکه مقدمات را خدا در فطرت کودکان نهادینه کرده است.

مخاطبان کودک را در کرسی‌های وعظ معطل نکنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با بیان اینکه بیشتر خود را یک روحانی می‌داند تا دکتر گفت: در برخی مجالس که مجریان بنده را با عنوان دکتر فرا می‌خواندند، با ایشان برخورد می‌کردم و می‌گفتم من را شیخ صدا بزنید نه دکتر.
وی از دلایل توفیق خود در طول ۴۵ سال منبر رفتن، گفت: سعی کرده‌ام ارتباطم را با اهل بیت(ع) وسعت بخشم، وعاظ جوان هم بکوشند تا ارتباطشان را با اهل بیت و در رأس ایشان حضرت زهرا(س) بیشتر کنند و با او انس ویژه بگیرند.
خطیب مشهور پایتخت با بیان اینکه کتاب‌های زیادی در شأن آن حضرت نگارش شده است، تهیه کتاب «فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی» را که نوشته احمد رحمانی همدانی درباره زندگی و فضائل حضرت زهرا(س) است، توصیه کرد و از طلاب جوان خواست تا در منابر در هر مبحثی رویکردشان را به سمت حضرت زهرا (س) سوق دهند و مجالس را زهرایی کنند.

مخاطبان کودک را در کرسی‌های وعظ معطل نکنیم
وی اضافه کرد: اگرچه در منبر‌ها باید حواستان به حضرت صدیقه فاطمه(س) باشد، اما نباید به انقلاب، رهبری و شهدا هم بی‌توجه بود.
امام جمعه سابق خمین با گلایه از برخی از مداحان و وعاظ اظهار داشت: اسم نمی‌برم، اما متأسفانه عده‌ای از این‌ها تا کمی شهرت پیدا می‌کنند، امام و رهبری را فراموش می‌کنند، این‌ها اگر در زمان امیرالمؤمنین(ع) بودند به صف منافقان امام و مغیرة بن شعبة می‌پیوستند.
حجت‌الاسلام ادیب یزدی با توصیه به طلابی که با کودکان سرو کار دارند، اظهار کرد: سعی شود بچه‌ها را عاشق بار آورد، اگر بتوان روی احساسات بچه‌ها به‌طور صحیح کار کرد و سیره حسینی و فاطمی را به آن‌ها نشان داد، بچه دیگر خودش راه را پیدا می‌کند و هدایت می‌شود، در کرسی‌های وعظ مخاطب کودک را نباید معطل گذاشت و زیاد مقدمه‌چینی و جلسات را طولانی کرد بعد بلکه تمام مقدمات را خود خدا در فطرت کودکان نهادینه کرده است.
انتهای پیام

محمد فرخی

captcha