سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی میلیونی قدس
کد خبر: 3721041
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی میلیونی قدس

گروه بین‌الملل ـ هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه راهی نوار مرزی باریکه غزه شده‌اند تا در یازدهمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان تظاهرات میلیونی قدس شرکت کنند.

سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی میلیونی قدس
به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، تظاهرات این هفته از این نظر که همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می‌شود و آخرین تظاهرات ماه مبارک رمضان است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
اشغالگران صهیونیست با شلیک گسترده گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی در مناطق مرزی نوار غزه به ویژه جنوب این باریکه کردند که تاکنون شماری بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
 
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتینک روسیه، 15 فلسطینی از جمله محمد البابا، عکاس خبرگزاری فرانسه براثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی زخمی شدند و ده‌ها فلسطینی نیز بر اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار خفگی شده‌اند.

گروه‌ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطینی از چند روز پیش با صدور فراخوان‌هایی عموم فلسطینیان را به مشارکت گسترده در تظاهرات امروز فراخواندند.

لازم به ذکر است که تاکنون در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه که از 30 مارس گذشته آغاز شده است، 130 نفر به شهادت رسیده و نزدیک به 14 هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

همچنین، اداره اوقاف فلسطین اعلام کرد، ۲۸۰ هزار فلسطینی در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی‌های این رژیم نماز جمعه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را اقامه کردند.

انتهای پیام

captcha