اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به جانبداری آمریکا از اسرائیل
کد خبر: 3722603
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به جانبداری آمریکا از اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ سازمان دیده‌بان حقوق بشر توسل به نیروی مرگبار توسط اسرائیل علیه تظاهرکنندگان فلسطینی نوار غزه را در سطح جنایت جنگی دانست و به جانبداری آمریکا از اسرائیل در شورای امنیت اعتراض کرد.

هیومن رایتس هشدار داد: اوضاع غزه به جنایت جنگی نزدیک است

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی؛ سازمان دید‌ه‌بان حقوق بشر در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایجاد حمایت بین‌المللی از فلسطین که قرار است، عصر امروز(23 خردادماه) برگزار شد، با انتشار گزارشی نسبت به استفاده آمریکا از حق وتو در شورای امنیت به نفع اسرائیل اعتراض کرد.

در این گزارش آمده؛ به کارگیری نیروی مرگبار توسط نظامیان اسرائیلی بدون وجود دلیلی بر تهدید فلسطینیان علیه اسرائیل، تاکنون خسارت‌های بشری سنگینی برای فلسطینیان در پی داشته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد: جامعه جهانی باید در برابر این حوادث بایستاد و به آن را پایان دهد، چرا که اسرائیل دست به تحقیقاتی می‌زند تا بتواند اقدامات خود را توجیه کند و از سوی دیگر آمریکا با استفاده از حق وتو در شورای امنیت، مانع از آن شده که اسرائیل در سطح بین‌الملل پاسخگوی اقدامات خود باشد.

پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل صدور قطعنامه‌ای خواستار یافتن اقدامات و راه‌هایی در خصوص حمایت از فلسطینی‌ها در غزه شده بود و بر ضرورت تشکیل یک کمیته بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل و شلیک غیرقانونی علیه فلسطینیان تأکید کرده بود.

از 10 فروردین سال جاری، هزاران فلسطینی جمعه هر هفته در فاصله چندمتری حصار امنیتی میان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی در راهپیمایی‌های جمعه بازگشت شرکت می‌کنند و خواهان بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرها و روستاهای خود هستند.

انتهای پیام

 

captcha