ساخت اتاقک دیده‌بانی روی مسجدالاقصی
کد خبر: 3723514
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
توسط نظامیان اسرائیلی صورت گرفت؛

ساخت اتاقک دیده‌بانی روی مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ نظامیان اسرائیلی اقدام به ساخت اتاقک دیده‌بانی نظامی بر روی ورودی «باب الرحمة» در بخش داخلی مسجدالاقصی کردند.

ساخت اتاقک دیده‌بانی نظامی در مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ نظامیان اسرائیلی امروز (28 خردادماه) اقدام به نصب یک اتاقک کنترل نظامی بر روی ورودی «باب الرحمة» در بخش داخلی مسجدالاقصی کردند.

فراس الدبس، مسئول اطلاع‌رسانی اداره اوقاف قدس در این باره گفت: نیروهای رژیم اشغالگر با بازداشت کردن نگهبانان بالای دیوارهای «باب الرحمة» مانع از آن می‌شوند که آن‌ها در جریان امور این منطقه قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اقدامات خرابکارانه نیروهای رژیم اشغالگر در باب الرحمة و تخریب اقداماتی که توسط افراد داوطلب در ماه رمضان در محل برگزاری نماز در این منطقه انجام شده است، همزمان با حملات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست و قطع درختان  و آزار و اذیت نگهبانان مسجد، تنش‌ها و درگیری‌های شدیدی را در این منطقه به دنبال داشته است.

 گفتنی است، هزاران نفر از نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی در طول ماه رمضان امسال و پس از گذشت بیست سال ممانعت رژیم اشغالگر از هرگونه عملیات نظافت در منطقه باب الرحمة، طرح بزرگی را برای نظافت این منطقه اجرا کردند.

همچنین، اداره اوقاف قدس از حمله گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در ساعات اولیه صبح امروز (28 خردادماه) تحت حمایت نیروهای رژیم اشغالگر خبرداد.

براساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی صبح امروز عبدالله ابوطالب، رئیس بخش حراست مسجدالاقصی را در منطقه باب الرحمة بازداشت و وی را پس از ساعاتی آزاد کردند.

انتهای پیام

 

captcha