ممانعت اسرائیل از ورود ساکنان غزه به مسجدالاقصی
کد خبر: 3720929
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
در روز جهانی قدس صورت گرفت؛

ممانعت اسرائیل از ورود ساکنان غزه به مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ نظامیان اسرائیلی در روز جهانی قدس تدابیر امنیتی شدیدی در قدس اشغالی و مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند و از ورود شهروندان فلسطینی ساکن در نوار غزه به قدس اشغالی و اقامه نماز در مسجدالاقصی ممانعت می‌کنند.

ممانعت اسرائیل از ورود ساکنان غزه به مسجدالاقصی
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، از بامداد امروز(18 خردادماه) هزاران فلسطینی در حال حرکت به سمت قدس اشغالی هستند تا در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی که مصادف با روز جهانی قدس است، شرکت کنند.
 
این در حالی است که نظامیان اسرائیلی اقدامات خودسرانه‌ای را برای ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند و تدابیر امنیتی شدیدی در ایست‌بازرسی‌های نظامی میان کرانه باختری و قدس اشغالی که شاهد حضور پرشور نمازگزاران فلسطینی است، اتخاذ شده است.
 
مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که افراد زیر 40 سال از کرانه باختری باید حتما مجوز داشته باشند، این در حالی است که ساکنان نوار غزه از رسیدن به قدس شریف برای اقامه نماز مسجدالاقصی منع شدند.
 
از سوی دیگر، نظامیان اسرائیل به سمت جوانانی که سعی داشتند از دیوار حائل میان شهرک «الرام» و شهر قدس اشغالی عبور کنند، گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های دودزا شلیک کردند. 

در همین راستا، اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اعلام کرد که پیش بینی می‌شود امروز 300 هزار فلسطینی نماز صبح خود را در این شهر به جای آوردند.
 
 انتهای پیام
captcha