ترویج فرهنگ دینی در جامعه، هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3724258
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

ترویج فرهنگ دینی در جامعه، هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

گروه فعالیت های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف از تاسیس این سازمان ترویج فرهنگ دینی در جامعه بوده است، گفت: متاسفانه فقط یک مدرسه معارف اسلامی خواهران با نام مدرسه صدرا در استان فعالیت می کند.

ترویج فرهنگ دینی در جامعه، هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد غیردولتی بوده که در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه تاسیس شده است.

وی افزود: آذربایجان غربی از نظر فضای آموزشی معارف اسلامی در رتبه 29 کشوری قرار داشته و امید است بتوانیم یک واحد برادران این مدارس را نیز در ارومیه تاسیس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین داداش زاده ادامه داد: امروزه فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر منوط به استفاده از سامانه ها می باشد که در این راستا هیئت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی باید در سامانه طوبی ثبت گردند.

وی با اشاره به وجود 3 هزار هیئت مذهبی در استان خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 720 هیئت در این سامانه ثبت شدا که استان در سال گذشته رتبه سوم کشوری را در ثبت هیئت های مذهبی و رتبه دوم کشوری را در ثبت مداحان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی سال گذشته 60 کانون تبلیغی در آذربایجان غربی در سامانه طوبی ثبت گردید که از این تعداد تنها 41 کانون مورد تایید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مستند ستارگان هدایت نیز با همکاری حوزه هنری استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف شناساندن 40 تن از روحانیون تاثیرگذار استان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی اعم از شیعه و سنی در حال ساخت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان سال جاری در سطح استان گفت: برگزاری 30 محفل انس با قرآن، 60 جلسه برنامه تفسیر قرآن، 15 دوره تفسیر زندگی باقرآن و برگزاری 800 گفتمان دینی با هدف مرجع سازی از جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در سال گذشته بود.

حجت الاسلام والمسلمین داداش زاده ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته 8 هزار جلد قرآن کریم در مناطق روستایی و حاشیه نشین استان توزیع شد و 45 روحانی جهت انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به مناطق حاشیه نشین و روستاهای استان اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha