آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا»
کد خبر: 3725457
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا»

گروه بین‌الملل ـ مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» از امروز (5 تیرماه) آغاز می‌شود و به مدت 4 روز ادامه دارد.

برگزاری مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا»

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف؛ مرحله نهایی این رقابت‌ها در زائرسرای «سیدالاوصیاء (ع)»  برگزار و از طریق شبکه ماهواره‌ای قرآن وابسته به آستان حسینی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» برای نخستین بار به همت دارالقرآن آستان حسینی در سه رشته حفظ، تلاوت و تفسیر برگزار می‌شود و قرار است این رقابت‌ها از سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود.

زیارت خانه خدا برای نفر اول، زیارت مشهد مقدس برای نفر دوم و مبلغ ۵۰۰ هزار دینار عراق برای نفر سوم از جمله جوایزی است که از سوی آستان حسینی به نفرات برتر این مسابقات اعطا می‌شود و همچنین، برگزیدگان این مسابقات به‌عنوان نمایندگان عراق در جایزه بین‌المللی قرآن کربلا که قرار است سال آینده برگزار شود، حضور خواهند داشت.

مرحله مقدماتی این مسابقات در بخش حفظ و تفسیر نیز از روز چهارشنبه(۳۰ خردادماه) آغاز شد و در بخش تلاو نیز قاریان ملزم بودند کلیپی از تلاوت خود را ارسال کنند که پس از ارزیابی این تلاوت‌ها از سوی اعضای کمیته داوران، در نهایت ۲۰ قاری برای شرکت در مرحله نهایی رقابت‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام

captcha