واکنش حزب «النهضه» تونس به در خواست لغو حج
کد خبر: 3726527
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

واکنش حزب «النهضه» تونس به در خواست لغو حج

گروه بین‌الملل ـ حزب «النهضة» تونس، برخی درخواست‌ها برای تشویق شهروندان تونسی به لغو ادای فریضه حج واجب را محکوم کرد.

واکنش «حزب نهضه» تونس به در خواست لغو حج

به گزارش ایکنا به نقل پایگاه خبری عربی 21؛ حزب «النهضة» تونس نسبت به برخی درخواست‌ها برای لغو فریضه حج واجب و صدور فتوا برای تعطیلی مناسک حج به بهانه‌های  اقتصادی و سیاسی واکنش نشان داد.

این حزب طی یک بیانیه ضمن محکوم کردن این درخواست، اعلام کرد: این اقدام یک ادعای یکجانبه و شخصی و متناسب با یک ایدئولوژی خاص است که فقط برای کسانی که آن را مطرح کرده‌اند مناسب است و چنین اقدامی صرفاً عاملی برای مشوش کردن روابط مستحکم میان تونس و عربستان است.

تعداد زیادی از مردم تونس معتقدند هزینه حج به نسبت توان خرید و وضع اقتصادی اجتماعی شهروند تونسی بسیار بالا است. هزینه سفر حج در این کشور نزدیک به 12 هزار دینار تونسی(4.56 هزار دلار) است.

وزارت امور دینی این کشور علت افزایش قیمت حج سال جاری را به دلیل بهبود خدمات از سوی حکومت عربستان و به خصوص خدمات مربوط به حج اعلام کرد.

یادآوری می‌شود، اتحادیه ائمه جماعت تونس با بیان این نکته که مسئولان سعودی از درآمد حج برای جنگ علیه مسلمانان و کشتار آنان سوء استفاده می‌کنند، مفتی تونس را به صدور فتوایی به منظور لغو حج در سال جاری دعوت کردند. در همین ارتباط فاضل عاشور، چهره سرشناس و یکی از ائمه جماعات این کشور گفت: این درخواست پیشینه سیاسی ندارد، بلکه هدف از آن جلب نگاه‌ها به سوء استفاده سران سعودی از درآمدهای حاصل از حج است.

انتهای پیام

captcha