واکنش حزب‌الله به حملات تروریستی داعش در «سویداء» سوریه
کد خبر: 3733525
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

واکنش حزب‌الله به حملات تروریستی داعش در «سویداء» سوریه

گروه بین‌الملل ـ حزب الله لبنان، حملات تروریستی روز گذشته (سوم مردادماه) در استان «سویداء» سوریه توسط گروه تروریستی داعش را محکوم و آمریکا را مسئول این جنایات معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ حزب الله لبنان، با صدور بیانیه‌ای در خصوص حملات ترویستی داعش در استان سویداء سوریه، مرتکبین این جنایات و اندیشه تکفیری که موجب ظهور گروه‌های تروریستی می‌شود را محکوم کرد.

حزب الله در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به اهالی استان سویداء، ملت و  دولت  سوریه، اعلام کرد: ما در این اندوه، کنار مردم سوریه ایستاده‌ایم و به نوبه خود شجاعت سربازان و افسران سوری و اهالی این منطقه را در رویارویی با این حمله وحشیانه و به ناکامی کشیدن اهداف آن می‌ستاییم.

در این بیانیه با اشاره به این که این عملیات در پی پیروزی‌های سوریه و هم‌پیمانان آن در روزهای اخیر و به ویژه در جنوب سوریه و بازگشت این مناطق به آغوش دولت و امنیت انجام شده، آمده است: ورود این عناصر با همه سلاح‌ها و تجهیزات و خودروهایشان از منطقه «التنف» سوریه انجام شده است. نیروهای اشغالگر آمریکایی آنجا هستند و این عناصر در مقابل دیدگان آنها بوده‌اند و این نشانه خطرناکی از شراکت نیروهای آمریکایی در این جنایت تروریستی علیه سوریه و شهروندان بیگناه است.

در ادامه بیانیه همچنین تأکید شد: این جنایت به صورت آشکار گویای این مطلب است که برخی نیروهای منطقه‌ای و بین‎المللی همچنان از این گروه‎های جنایتکار برای پیشبرد اهداف خبیثانه خود بهره می‌برند.

یادآور می‌شود، حملات انتحاری روز گذشته در 4 منطقه استان سویداء سوریه بیش از 200 کشته و 187 زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام

captcha