ایکنا؛ انعکاس‌دهنده رویدادهای قرآنی داخلی و بین‌المللی
کد خبر: 3734068
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

ایکنا؛ انعکاس‌دهنده رویدادهای قرآنی داخلی و بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خبرگزاری ایکنا از زمان شروع فعالیت تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در حوزه اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیت‌های قرآنی داخلی و بین‌المللی برعهده داشته است. ایکنا به عنوان رسانه تخصصی به همراه دیگر رسانه‌ها می‌تواند مردم را نسبت به ترویج فرهنگ وقف‌های قرآنی مشارکتی ترغیب کند.

ایکنا؛ انعکاس‌دهنده رویدادهای قرآنی داخلی و بین‌المللی/ نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس اداره قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی و مباحث دانش‌بنیان علمی، فناوری و فرهنگی به صورت جدی وارد عمل شده است.

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان دارای خدماتی ارزنده است
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی از سال 59 تاکنون سعی بر رفع مشکلات و مباحث بر‌زمین‌مانده دارد، تربیت نیروهای متخصص و مهارت‌آفرینی یکی از اقداماتی است که توسط این نهاد انقلابی در دستور کار قرار دارد.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: یکی از اقدامات مورد تقدیر جهاددانشگاهی تشکیل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، سازمانی متشکل از چندین مرکز قرآنی است که مجموعه خبرگزاری بین‌المللی ایکنا به عنوان یکی از مراکز تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی دانشجویان خدمات ارزنده‌ای را انجام داده و همواره بر فعالیت‌های خود می‌افزاید.
این مقام مسئول بیان کرد: خبرگزاری ایکنا از زمان شروع فعالیت تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در حوزه اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیت‌های قرآنی برعهده داشته است. این خبرگزاری در دو بخش داخلی و بین‌المللی در حوزه‌ها و زبان‌های مختلف اقداماتی را انجام داده است.
حسینی نسبت آمار وقف قرآنی به دیگر موقوفات را کمتر از دو درصد اعلام کرد و افزود: گسترش وقف‌های قرآنی نسبت به دیگر موقوفات بسیار ناچیز است، اطلاع‌رسانی در این حوزه بسیار اهمیت دارد، بسیاری از مردم با خدمات وقفی که در قرون گذشته اتفاق افتاده است، آشنا نیستند.
وی ادامه داد: اگر مردم بدانند چه ظرفیتی از آموزش عمومی، بهداشت و درمان، مساجد و حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و دارالقرآن‌ها را وقف تأمین می‌کند راحت‌تر در این مسیر قدم بر می‌دارند. گاه عموم مردم از اثرات ماندگار وقف اطلاع دقیق ندارند، نیک‌اندیشان اموال خود را تا ابد در اختیار کار فرهنگی، خدماتی، بهداشتی و اجتماعی قرار دادند و مایلند باقیات‌الصالحاتی از خود برجای گذارند.

نقش ایکنا در ترویج فرهنگ قرآنی
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: ما انسان‌ها فانی هستیم و آنچه بقای ما را تأمین می‌کند آثاری است که از ما برجای می‌ماند، گاه اثرات در تربیت شاگردان، تألیف کتب، انجام خدمات علمی و بنیان‌گذاری خدمتی ماناست، خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه تخصصی در ترویج فرهنگ قرآن و وقف‌های قرآنی نقش به سزایی دارد. این خبرگزاری می‌تواند وقف‌های قرآنی را به جامعه معرفی کند.
وی ادامه داد: متأسفانه در حوزه اطلاع‌رسانی ضعف‌هایی را داشتیم و نقصان بزرگی در کشور در حوزه وقف قرآنی مشاهده می‌شود، خیلی از مجموعه‌هایی که تربیت قرآن‌آموزان را برعهده دارند یا قصد ایجاد فضای قرآنی در جامعه دارند منابع مورد نیاز را در اختیار ندارند. برای تجهیز فضا و امکانات بهتر است علاقمندان در جریان موقوفات قرآنی قرار بگیرند و در حوزه وقف قرآنی به صورت فردی و مشارکتی وارد عمل شوند. خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه تخصصی به همراه دیگر رسانه‌ها می‌تواند در این حوزه بیشتر از قبل وارد شده و مردم را نسبت به ترویج فرهنگ وقف‌های قرآنی مشارکتی ترغیب کند.

ضرورت برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان
حجت‌الاسلام حسینی در پاسخ به ضرورت برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان توسط دستگاه‌های متولی قرآن، گفت: سالیان متوالی آزمون طرح تربیت حافظان توسط ارشاد مجزا برگزار می‌شد که به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و رفاه حال حافظان از سال گذشته ارشاد اسلامی و اوقاف آزمون طرح تربیت حافظان را مشترک برگزار کردند. این کار باعث می‌شود تا حافظان از ثبت‌نام و حضور در دو آزمون جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: مصوب شورای توسعه قرآنی این است برای سال جاری مجموعه‌های قرآنی مانند آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌ها در این طرح اضافه شوند، حفظ سوره سی‌ام قرآن به عنوان کار ویژه در قالب طرح قرآنی 1452 در سه فصل تابستان، پائیز و زمستان انجام می‌شود، قرآن‌آموزان حافظ علاوه بر شرکت در آزمون الکترونیکی که پایان هر فصل انجام می‌شود در آزمون حضوری که اسفند ماه برگزار می‌شود نیز شرکت خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha