دانشگاه لرستان؛ میزبان دهمین دوره همایش ملی سیره علوی
کد خبر: 3734102
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

دانشگاه لرستان؛ میزبان دهمین دوره همایش ملی سیره علوی

گروه فرهنگی ـ دانشگاه لرستان برای دومین سال میزبان دهمین دوره همایش ملی «سیره علوی» با محوریت شعار سال شد.

دانشگاه لرستان؛ میزبان دهمین دوره همایش ملی سیره علوی

به گزارش ایکنا از لرستان، استان لرستان 10 سال متوالی است که هر سال میزبان همایشی ملی است که به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) رقم خورده و در محورها و موضوعات مختلف متناسب با نام‌گذاری سال برگزار می‌شود.
همایش «سیره علوی» از سال ۸۷ در استان آغاز شده که در اولین دوره برگزاری آن این همایش به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و پس از آن این همایش هر سال به‌صورت ملی برگزار شده است.
اولین همایش ملی سیره علوی به‌صورت بین‌المللی در ۲۵ آذر ۸۷ به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد که پژوهشگران و اندیشمندان مسلمان کشورهای آرژانتین، افغانستان، پاکستان، هند، مراکش، یمن، لبنان و تایلند نیز در آن شرکت داشتند و امسال پس از ده سال برای بار دوم دانشگاه لرستان میزبان این همایش ملی شده است.
بنا بر این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎‏آباد، دانشگاه پیام‌نور لرستان، دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان نیز طی سال‌های قبل میزبان این همایش ملی یوده‌اند و جهاد دانشگاهی لرستان نیز دو سال میزبان این همایش بوده است.
در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش ملی و به‌منظور تعیین محورها و مشخص شدن اعضای کمیته‌های این همایش ملی طی هفته گذشته جلسه‎ای در دفتر نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در این جلسه با اشاره به دهمین سال تاسیس بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان، اظهارکرد: بنیاد غدیر در لرستان تاکنون چند برنامه را در راستای برنامه‌های خود دارد که مهم‌ترین آن همایش سیره علوی است.
وی با اشاره به این‌که طی ۹ دوره همایش سیره علوی توسط دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهارکرد: طی این چند دوره یک‌هزار و صد مقاله به دبیرخانه سیره علوی ارسال شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که انتظار از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این است که فعالیت تبلیغی خوبی در خصوص غدیر داشته باشند، امام علی(ع) را افتخار بشریت دانست و افزود: لذا باید آن حضرت به‌عنوان الگوی همه جانبه معرفی شود.
وی با اشاره به برگزاری دهمین همایش سیره علوی در لرستان، تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر و زنده نگه‌داشتن آن را از وظایف بنیاد غدیر دانست و افزود: تبلیغات محیطی راجع‌به غدیر توسط شهرداری صورت گیرد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که کارهای تبلیغی بنیاد غدیر در حوزه تبیین و تعمیق غدیرخم، ضرورت جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: رضا زینی‌وند مقدم تا دو سال به‌عنوان دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان انتخاب می‌شود.
یادآور می‌‏شود، در برگزاری همایش ملی سیره علوی بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان، استانداری لرستان، دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اداره‌کل آموزش و پرورش، جهاددانشگاهی لرستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دانشگاه‌های آزاد خرم‌آباد، لرستان، علمی ـ کاربردی، پیام‌نور، علوم پزشکی، فرهنگیان خرم‌آباد، شبکه افلاک همکاری دارند.

انتهای پیام

captcha