جهاددانشگاهی اتاق فکر تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد
کد خبر: 3735614
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

جهاددانشگاهی اتاق فکر تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که جهاددانشگاهی می‌تواند اتاق فکر اجرایی کردن تفکر تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای استان کار کند.

م

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‎و‎گو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند اتاق فکر اجرایی کردن تفکر تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی چون برخاسته از انقلاب بوده و در متن نظام و جمهوری اسلامی موجودیت پیدا کرده لذا با گفتمان انقلاب آشنا است.
وی ادامه داد: آن چیزی‌که حضرت امام(ره) می‌خواستند و مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند بحث تمدن‌سازی نوین اسلامی است که پایه‌گذاری آن از زمان انبیا پایه‌ریزی شده و امروز در مقطع خاص آن قرار گرفتیم، لازمه اجراسازی این تمدن نیازمند یک نظام، دولت، نیروها و منابع اسلامی است و از مدیران تا حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و... را شامل می‌شود.
مهدوی‌امین اضافه کرد: قطعاً یک مجموعه علمی مانند جهاددانشگاهی می‌تواند اتاق فکر در این زمینه باشد که در این خصوص حرکت‌های خوبی انجام داده و در زمینه تئوری و ارائه راهکار می‌تواند موفق عمل کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در دو زمینه خوب عمل کرده که یکی از آن‌ها اتاق فکر و تئوری‌سازی و ارائه طرح‌ها و پیشنهادات است و بخش دیگر در عملیاتی کردن این طرح‌هاست که توانسته نقش خوبی در این زمینه خصوص ایفا کند و حتی محلی برای تربیت نیروی انسانی باشد و روی همین حساب این نهاد می‎تواند مجری طرح‌ها شده و الگوهای خوبی را ارائه دهد.
وی با بیان این‌که استان لرستان نیازمند زیرساخت است و تاکنون نتوانسته خیلی در این حوزه توسعه یابد. این زیرساخت‌ها نیازمند کارهای عمیق پژوهشی هستند، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای استان کار کند که کارهای خوبی البته در حوزه فرهنگ و مسائل اقتصادی انجام داده؛ جهاد می‌تواند خیلی در این زمینه موفق باشد.

انتهای پیام

captcha