گفتمان جهاددانشگاهی دربرگیرنده ظرفیت‌های علمی و عملی از دفاع مقدس
کد خبر: 3736310
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

گفتمان جهاددانشگاهی دربرگیرنده ظرفیت‌های علمی و عملی از دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است و به‌دنبال تحقق فرهنگ جهادی است، اظهارکرد: گفتمان جهاددانشگاهی فراگیر و در برگیرنده همه ظرفیت‌های عملی و علمی از دفاع مقدس است.

م

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی بارقه‌ای از جنگ‌های دفاع مقدس است، گفت: در چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه توسعه علم و فناوری و تعالی فرهنگی بناست به نقطه‌ای آرمانی برسیم.
وی اظهارکرد: جهاددانشگاهی گنجی است از گنج‌های پنهان دوران طلایی دفاع مقدس، همان‌طور که جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم، جنگ‌های پنهان هشت سال دفاع مقدس جهاددانشگاهی مهم است رشته‌هایی هستند که برخواسته از سبک مدیریت هستند که توسط انقلاب اسلامی به دنیا عرضه شد.
ناصرپور ادامه داد: تمام دنیا از سبک مدیریتی لیبرال‌مآب استفاده می‌کنند اما انقلاب ما مدیریت جهادی را به دنیا معرفی کرد که جهاددانشگاهی هم بخشی از کالبد این مدیریت جهادی است و به دستور حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.
ناصرپور با بیان این‌که توسعه تاب‎آور رابطه مستقیمی با دانش و آموزش دارد و محوریت آن انسان است، اضافه کرد: دانشگاه‌های ما در حال حاضر فقط آموزش می‌دهند اما آموزش جهاددانشگاهی با دیگر آموزش‎ها فرق می‌کند.این نهاد انقلابی در جهاددانشگاهی با تحقیقات کاربردی مشکلات را پیگیری می‎کند. بسیاری از پیشرفت‌های علمی به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان با این نهاد به اهداف خود رسیده ست.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان افزود: اگر به جهاددانشگاهی به‌عنوان یک امکان نگاه کنیم، تنها امکانی که می‌تواند وضعیت کشور را از تنگناها عبور دهد، این نهاد است.
وی با یادآوری این‌که جهاد دانشگاهی دانش را به فناوری تبدیل می‌کند و می‌تواند ما از وضعیت کنونی عبور دهد، گفت: درواقع ابزاری که می‌تواند باعث تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر شود، نهادی جز جهاددانشگاهی نیست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است و به‌دنبال تحقق فرهنگ جهادی است، اظهارکرد: گفتمان جهاددانشگاهی فراگیر و دربرگیرنده همه ظرفیت‌های عملی و علمی از دفاع مقدس است.
وی افزود: درواقع جهاددانشگاهی بارقه‌ای از جنگ‌های دفاع مقدس و کالبدی لاینفک از موضوعات مرتبط با دفاع مقدس است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha