ویژه‌برنامه‌های «روز عرفه و عید قربان» بقاع متبرکه همدان تشریح شد
کد خبر: 3740055
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

ویژه‌برنامه‌های «روز عرفه و عید قربان» بقاع متبرکه همدان تشریح شد

گروه اجتماعی ــ بقاع متبرکه سراسر استان همدان همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارند.

تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه استان همدان همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان

به گزارش ایکنا از همدان، بقاع متبرکه سراسر استان همدان همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارند که در ادامه به هریک از آنها اشاره خواهد شد.
در شهرستان همدان، دعای عرفه از ساعت ۱۷ در آستان مقدس امامزادگان شاهزاده حسین(ع)، یحیی(ع)، زبیده خاتون(ع)، خضر و عبدالله(ع) برگزار می‌شود؛ در ایام دهه امامت و ولایت نیز مراسم پرده‌خوانی ویژه بزرگداشت غدیر پس از نماز مغرب و عشاء در محل آستان مقدس امامزادگان ذکر شده برگزار خواهد شد.
هم‌چنین در محل پارک مردم و بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در این پارک نیز مراسم دعای عرفه از ساعت 16:30 برگزار می‌شود.
در شهرستان اسدآباد، برگزاری مراسم دعای عرفه و جشن عید غدیر در ‌امامزاده احمد(ع) محله سیدان و در شهرستان تویسرکان برگزاری دعای عرفه در امامزاده علی اصغر(ع) روستای ولاشجرد؛ امامزاده ابراهیم(ع) محله سرابی، امامزاده باباپیرعلی(ع) فرسفج و امامزاده زید(ع) محله زید در دستور کار ادارات اوقاف قرار دارد.
برگزاری دعای عرفه ساعت ۱۵ در محل امامزاده ام‌الحسن(ع) روستای چارلو و امامزاده جعفر(ع) شهر گل تپه و همچنین مراسم ویژه روز عید غدیر در محل امامزاده راهب(ع) همراه با تجلیل از برگزدیگان مسابقات سراسری قران کریم از برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان کبودرآهنگ است.
برگزاری مراسم دعای عرفه در محل مرقد آیت‌‌الله بهاری در ساعت۱۷:۳۰ در شهرستان بهار و برگزاری دعای عرفه در محل امامزاده قاسم در ساعت ۱۷ و تجمع حیدریون در روز عید غدیر در محل امامزاده قاسم برگزار در شهرستان رزن در این ایام انجام خواهد شد.
در شهرستان ملایر نیز برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری دعای عرفه در 10 بقعه متبرکه و همچنین تهیه و توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ بسته لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان نیازمند از ۲۰ شهریورماه در قالب طرح مهر تحصیلی انجام خواهد شد.
گفتنی است، این بسته‌های تحصیلی هریک به ارزش ۵۵ هزار تومان از لوازم‌التحریر کاملاً داخلی تهیه شده است. 85 متر مربع منزل مسکونی به ارزش ۵۰ میلیون تومان در محل روستای موسی خان بلاغی جهت خانه مبلغ (با نیت اسکان مبلغین اعزامی) با همه تجهیزات جهت اسکان(لوازم داخل منزل) توسط واقف خیراندیش عباس ترابی از موقوفات جدید ثبت شده در این شهرستان است.
در شهرستان نهاوند نیز دیدار هیئت امنا و خادمین افتخاری با امام جمعه شهرستان در دوم شهریور ماه، زیارت شهدای گمنام تپه ابوذر با حضور خادمین این امامزاده مهدی(ع) در روز عید سعید قربان، پیاده‌روی حرم تا حرم از 2 شهریورماه از امامزاده مهدی(ع) به امامزاده منصور(ع)، دیدار و سرکشی از خانواده محترم شهدای سادات و تجلیل از آنها توسط هیئت امنا و خادمین و برگزاری مسابقات قرآنی حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و تجلیل از نفرات برتر انجام خواهد گرفت.
همچنین برگزاری مسابقه آشپزی ویژه بانوان، برگزاری طرح ضیافت غدیر با هدف اطعام‌دهی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، همایش رهروان بانوان ولایی، برپایی نمایشگاه ویژه عفاف و حجاب و غرفه فروش محصولات ترویج حجاب و همچنین ویزیت رایگان اکیپ ویژه پزشکی جمیعت هلال احمر در امامزاده علی و محمد(ع) در روز عید غدیر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این شهرستان است.
انتهای پیام

 

captcha