حمایت از موسسات آموزشی خصوصی افزایش یابد
کد خبر: 3742759
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

حمایت از موسسات آموزشی خصوصی افزایش یابد

گروه اجتماعی-استاندار خراسان‌شمالی گفت: درحال حاضر نسبت به موسسات آموزشی خصوصی کم توجهی صورت می‌گیرد در حالی که باید حمایت از این موسسات افزایش یابد تا کار دانشگاه‌های دولتی کمتر شود.

حمایت از موسسات آموزشی خصوصی افزایش یابد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، عصر امروز هشتم شهریورماه سال جاری  محمدرضا خباز، استاندارخراسان‌شمالی در شورای دانشگاه بجنورد و درحضور وزیر علوم تحقیات و فناوری اظهارکرد: در راستای کاهش بار از روی دوش دانشگاه‌های دولتی باید بیش از پیش به حمایت از موسسات آموزشی خصوصی پرداخته و به آنان توجه کنیم.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه در دانشگاه‌های استان به ویژه در بخش دختران، عنوان کرد: باید فضای آموزشی و اداری، دولتی نیز برای دانشگاه کوثرتامین شود.

خباز با تاکید بر لزوم افزایش ماندگاری اساتید در دانشگاه‌های استان، افزود: باید میزان ماندگاری اساتید در دانشگاه‌های استان افزایش یابد تا دانشجویان بتوانند از تجربه‌های آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به کمبود پرسنل اداری در دانشگاه کوثر و فنی و حرفه ای، عنوان کرد: شایددر سال‌های گذشته نسبت به ایجاد اشتغال از سوی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه نشده در حالی که این دانشگاه ها در بحث اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر تسهیل در گسترش مقاطع تحصیلات تکمیلی، یادآورشد: خراسان‌شمالی از جمله استان‌هایی بوده که میزان مقاطع تحصیلات تکمیلی در آن از میانگین کشوری پایین تر است در حالی که با وجود مرز مشترک با ترکمنستان و دو پایانه مرزی می‌توان از این ظرفیت برای رفت و آمد دانشجو بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باید رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان افزوده شود، عنوان کرد: تقویت پارک علم و فناوری استان نیز ضرورت داردتا از راه‌های میان بور عقب افتادگی‌ها جبران شود.

خباز با ذکر اینکه خراسان‌شمالی فاقد مرکز پژوهشی بوده، خاطرنشان کرد: احداث این مرکز در استان ضروری بوده و باید مورد عنایت قرار گیرد.

captcha