برگزاری نخستین نشست تخصصی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های کشور
کد خبر: 3744958
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

برگزاری نخستین نشست تخصصی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های کشور

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان از برگزاری نخستین نشست تخصصی کارشناسان فرهنگی، دینی و مذهبی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه زنجان خبر داد.

برگزاری نخستین نشست تخصصی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های کشورحجت‌الاسلام بهرام بهرامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اولین نشست تخصصی کارشناسان فرهنگی، دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور با دعوت از ۸۰ کارشناس این حوزه همزمان با سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نشست در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، ابراز کرد: برگزاری کارگاه هم‌اندیشیی راهکار ارتقای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها با مدرسی علی‌اصغر شعاعی پیگیری شد.
بهرامی کارگاه تخصصی گفتمان‌سازی قرآنی را دیگر موضوع تعیین شده برای نشست فعالان فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: این دوره نیز با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست یک بازدید فرهنگی نیز ترتیب داده شده و شرکت‌کنندگان از حسینیه اعظم زنجان نیز دیدن می‌کنند.
وی همچنین به سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور اشاره کرد و گفت: مسابقات بخش معارف کتبی بوده و ۱۷۰ نفر در ۹ رشته از جمله نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم قرآن، صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)احکام و سایر مباحث به رقابت پرداختند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: در بخش آوایی نیز ۱۷۰ نفر در رشته‌هایی از جمله حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، قرائت و تحقیق شرکت کردند که رقابت در این بخش تا عصر ادامه دارد.
بهرامی افزود: بخش هنری نیز شامل ۱۰ زیرمجموعه از جمله فیلم‌نامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، پوستر، معرق، منبت، خطاطی، نقاشی، داستان کوتاه و سایر موارد است.
انتهای پیام
captcha