دبیرخانه «هیئت اندیشه‌ورز» در وزارت علوم تشکیل می‌شود
کد خبر: 3745093
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

دبیرخانه «هیئت اندیشه‌ورز» در وزارت علوم تشکیل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قصد داریم دبیرخانه هیئت اندیشه‌ورز را در وزارتخانه و چند دانشگاه بزرگ تشکیل دهیم تا با مشورت اساتید، دانشجویان و کارکنان راهکارهایی را برای ایجاد فضاهای جدید در توسعه فعالیت‌های دینی بیابیم.

دبیرخانه هیئت اندیشه‌ورز در وزارت علوم تشکیل می‌شودرشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سی و سومین مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان کرد: امسال به‌دلیل اینکه در بخش معارف افزایش محور داشتیم و این بخش در 9 رشته برگزار شد، تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته رشد نسبی داشته است.
وی به برگزاری نشست کارشناسان دینی و فرهنگی همزمان با مسابقات قرآن در دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: محور اصلی نشست این بود که چگونه بتوانیم فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌‎ها را ارتقا دهیم و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از کارشناسان دانشگاه‎ها خواستیم تا فعالیت‌های دانشگاه‌ها در برگزاری جشنواره‌ها و سایر اقدامات را در حوزه دینی و قرآنی را آسیب‌شناسی کنند و نقاط ضعف برطرف شود و مشوق‌ها و انگیزه‌هایی که بتواند دانشجویان را بیشتر به سمت دین و قرآن سوق دهد، شناسایی کنند.
وی تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های مهم پیش‌رو این است که دبیرخانه هیئت اندیشه‌ورز را در وزارتخانه و چند دانشگاه بزرگ تشکیل دهیم تا با مشورت اساتید، دانشجویان و کارکنان راهکارهایی را برای ایجاد فضاهای جدید در توسعه فعالیت‌های دینی بیابیم.
جعفرپور با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها به لحاظ فکری و اجتماعی نسبت به گذشته تغییر کرده، عنوان کرد: باید برنامه‌ها را با توجه به وضعیت موجود مناسب‌سازی کنیم و شرایط جوان امروز را در نظر بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که حدود ۵۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌ها که زیر نظر وزارت علوم برگزار می‌شود، شرکت کنند و این در حالی است که سایر دانشگاه‌ها از جمله علوم پزشکی، پیام نور، آزاد و علمی - کاربردی نیز هر کدام مسابقاتی را در این حوزه برگزار می‌کنند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شرکت این تعداد دانشجو در مسابقات قرآنی رقم مناسبی است و نشان از این دارد که دانشجویان به دین و قرآن توجه دارند اما هر چند با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد شده و وضعیت اقتصادی مطلوب نیست، اظهار کرد: راهکار برون‌رفت از این مشکلات پناه بردن به قرآن و عترت است و باید به این مسائل توجه جدی شود.
جعفرپور بیان کرد: زمانی که جشنواره‌های ما فرهنگ قرآن و عترت را در دانشگاه‌ها جاری کند، اثر واقعی خود را می‌گذارند و می‌تواند اخلاق را در دانشگاه و جامعه تقویت کند و تلاش داریم دانشجوی فعال قرآنی پرورش دهیم که به لحاظ رفتاری در مسیری قرار گیرد که از آسیب‌ها دوری می‌کند و هم‌کلاسان خود را نیز به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.
انتهای پیام
captcha