واکنش وزارت خارجه عراق به حمله موشکی ایران
کد خبر: 3745325
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله موشکی ایران

گروه بین‌الملل ـ وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای، حمله موشکی دیروز ایران به مقر حزب دموکرات کردستان عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه؛ احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق(امروز 18 شهریورماه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارت‌خانه مخالفت خود با بمباران و هدف قرار دادن شهر کویسنجق از توابع استان اربیل که منجر به کشته و زخمی‌شدن چند نفر شد را اعلام می کند.
 
در این بیانیه آمده؛ وزارت خارجه عراق با هدف قراردادن هر پایگاهی در داخل خاک این کشور بدون هماهنگی قبلی با نهادهای عراقی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان مخالفت است.
 
این در حالی است که دولت منطقه کردستان عراق نیز ضمن مخالفت با عملیات موشکی ایران علیه محل استقرار و جلسه سران گروهک‌های تروریستی در آن اقلیم، از احزاب معارض خواست که به قوانین اقلیم کردستان عراق احترام بگذارند و کردستان عراق را به میدان جنگ تبدیل نکنند.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان عراق تاکید شده؛ ما مخالف این هستیم که خاک اقلیم به میدان انجام عملیات علیه کشورهای همسایه تبدیل شود.

دفتر رسانه ای فواد معصوم، رئیس جمهور عراق نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که حمله موشکی ایران به پایگاه های تروریست‌ها در شهر کویسنجق در استان اربیل تنشی خطرناک و نقض امنیت ملی عراق است.

در این بیانیه آمده؛ کشته و زخمی شدن برخی شهروندان عراقی رئیس جمهور این کشور را نگران و متاسف کرده و استفاده از گزینه قدرت راه و جایگزین مناسبی برای گفتگوی مسالمت‌آمیز نیست.
 
سپاه پاسداران دیروز با استفاده از 7 موشک زمین به زمین، مقر حزب دموکرات کردستان را مورد هدف قرار داد که در این حمله 9 نفر کشته و حدود 30 نفر دیگر زخمی شدند، این در حالی است که برخی رسانه‌ها آمار کشته‌شدگان را تا 35 نفر اعلام کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha