لزوم توجه به نکات بهداشتی در توزیع نذورات
کد خبر: 3746790
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

لزوم توجه به نکات بهداشتی در توزیع نذورات

گروه اجتماعی- معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به نظارت جدی در ذبح دام گفت: توجه به نکات بهداشتی در توزیع نذورات ضروری است.

لزوم توجه به نکات بهداشتی در توزیع نذوراتبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا صائینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت ایام محرم، با اشاره به سالروز تاسیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: این سازمان دارای اهداف متعددی است که یکی از مسئولیت‌های آن مشارکت در حوادث طبیعی از جمله زلزله است که در زلزله کرمانشاه هم نقش مهمی داشتند. 
وی یکی از شماره‌های مرکز مدیریت حوادث را 115 برشمرد و گفت: در سطح استان افزایش مثبتی در حوزه فوریت‌های پزشکی داشته‌ایم که یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه افتتاح اورژانس هوایی بوده که موجب شده است بسیاری از مشکلات در زمینه ماموریت‌ها در زمان‌های نامساعد و مکان‌های صعب‌العبور برطرف شود. 
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: این تعداد امسال به 48 پایگاه افزایش یافته که 33 پایگاه به صورت جاده‌ای و 15 پایگاه دیگر به صورت شهری است.
صائینی گفت: میانگین ماموریت‌های سال گذشته اورژانس زنجان در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری به ترتیب 11 و 5 دقیقه بوده که در مقایسه با نرم کشوری وضعیت خوبی برقرار است و در طی فعالیت این دولت تجهیزات و مجموع آمبولانس‌های ناوگان فوریت‌های پزشکی افزایش یافت. 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: استان زنجان پیش از انقلاب تنها دو بیمارستان داشت که خدمات درمانی ناچیزی را به مردم می‌داد و امید به زندگی مردم زیر 50 سال بود.
این مسئول امید به زندگی در استان برای هر مرد را 78.5 سال و برای هر زن بالغ بر 82 سال عنوان کرد و افزود:این رقم هم‌تراز با کشورهای پیشرفته جهان است و همچنین این وضعیت با نرم کشوری که 74 سال برای مردان و 77 سال برای زنان است، وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.
 صائینی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی از 1408 تخت به 1716 تخت افزایش یافته است، گفت: همچنین با افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر بسیاری از مشکلات درمانی این شهرستان برطرف شده است. 
 این مسئول با توصیه به رعایت مسائل بهداشتی در ایام محرم افزود: در طی این ایام بازرس‌های بهداشتی از شرایط موجود و ذبح نذورات بازدید خواهند کرد اما بالاترین ناظران خود مردم هستند و باید در این زمینه کوشا باشند. 
 وی خاطرنشان کرد: قربانی نیابتی باید در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شود که مردم باید در این زمینه همکاری داشته باشند تا از بروز بیماری‌های خطرناکی نظیر تب کریمه کنگو جلوگیری به عمل آید. همچنین در توزیع نذورات نیز باید به نکات بهداشتی توجه داشت تا هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
انتهای پیام
captcha