هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومين است/ سومین مرحله از آمارگیری مسکن روستایی در بوشهر
کد خبر: 3749459
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومين است/ سومین مرحله از آمارگیری مسکن روستایی در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: مردم ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند و در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهم و کليدی را ايفا کردند و هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومين و مستضعفين است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حمید حیدری بریدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، روز گذشته، 1 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر وی برگزار شد، به تشریح آغاز اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی پرداخت و اظهار کرد: این طرح در ۱۴۹ روستا برای پنج هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی اجرا خواهد شد و به منظور ارائه خدمات مناسب در روستاها و بهبود وضعیت زندگی در روستاها، سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی در ادامه جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و … از اهداف این طرح عنوان کرد.

مردم؛ ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه مردم، ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند و در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهم و کليدی را ايفا کردند، گفت: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومين و مستضعفين است.

ساخت مسكن ویژه محرومين و مستضعفين؛ مهم‌ترین خدمت‌رسانی اجتماعی

وی بر ضرورت ساخت مسكن ویژه محرومين و مستضعفين به عنوان مهم‌ترین خدمات‌رسانی اجتماعی تاکید کرد و افزود: این طرح هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می‌شود و تعامل و همکاری رسانه‌ها و خبرگزاری‌های جهادی و انقلابی جهت اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای طرح مذکور یکی دیگر از ارکان اساسی این طرح است.

حیدری بریدی با تشریح اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان بوشهر گفت: در شهرستان دشتی با استقبال مناسب مردم بیش از ۵۳ درصد مقاوم‌سازی صورت گرفته است، اما در شهرستان عسلویه کمتر از شش درصد انجام گرفته است.

اجرای عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم

این مقام مسئول با اعلام اینکه در برخی از شهرستان‌ها از نرم کشوری هم بالاتر هستیم و در برخی دیگر نیز در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود، اظهار کرد: در استان بوشهر از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی ۳۸ درصد که شامل بیش از ۲۸ هزار واحد تاکنون مقاوم‌سازی صورت گرفته است و ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم داریم که عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی آنها باید انجام شود و همچنین نیز امسال عملیات مقاوم‌سازی برای ۳۰۰ واحد شهری استان را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از سوی بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال بعد باشیم.

افزایش تسهیلات نوسازی مسکن شهری و روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در پایان از افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی با نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امضا کرده‌ایم و طرح‌های مناسبی در این راستا اجرا شده است.

حامد فکوری

captcha