گفت‌وگوی رهبران ادیان، اساس صلح بین ملت‌هاست
کد خبر: 3750550
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
نماینده مجلس یونان:

گفت‌وگوی رهبران ادیان، اساس صلح بین ملت‌هاست

گروه بین‌الملل ـ آندریاس میخائیلیدیس در دیدار با رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: گفت‌وگوی رهبران ادیان پایه و اساس صلح بین ملت‌هاست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آندریاس میخائیلیدیس، نماینده مجلس یونان و دبیرکل L.A.O، سرگئی کاوریلوف، عضو دومای دولتی فدراسیون روسیه و رئیس مجمع عمومی L.A.O و هیأت همراه صبح امروز (4 مهرماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کردند.

میخائیلیدیس در سخنانی، ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز، این اقدام را محکوم کرد و گفت: این حادثه دلخراش ما را تحت تأثیر قرار داد و عاملان حمله تروریستی اهواز نشان دادند از هرگونه گفت‌وگو و رفتارهای صلح‌آمیز به دور هستند.

نماینده مجلس یونان افزود: گفت‌وگوی رهبران ادیان و مذاهب پایه و اساس صلح بین ملت‌هاست و مجمع بین‌المجالس مسیحی ارتدوکس همواره به دنبال این فرآیند برای صلح جهانی است.

تصوير غير واقعی از ایران
میخائیلیدیس به تلاش رسانه‌های سایر کشورها برای ارائه تصويری غير واقعی از ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: در تصوير غير واقعی رسانه‌ها از فرهنگ مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، ادعاهايی چون همخوانی نداشتن قوانين اسلامی با حقوق بشر عنوان و اسلام به عنوان دينی خشونت‌طلب و موافق با تروريسم معرفی می‌شود؛ اما ما به هیچ عنوان این منطق‌ها را نمی‌پذیریم.

سرگئی کاوریلوف، عضو دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در ادامه این دیدار، سخنانی درباره ايجاد و تداوم گفتمان دينی با مجامع و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی ارائه کرد و گفت: ما شاهد رشد گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس هستیم و این رویکرد حاکی از آن است که در این زمینه تلاش‌های مشترکی داشتیم و توانستیم به دستاوردهای مطلوبی دست یابیم.

تأکید بر ایجاد صلح و امنيت
حجت‌الاسلام تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنان خود، ضمن استقبال از برگزاری کنفرانس‌های علمی برای ایجاد صلح در جهان و گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب مطرح کرد: برگزاری این اجلاس‌ها و میزگردها در مسیر صلح و دوستی و گفت‌وگو، علاوه بر شناخت یکدیگر به برقراری تعامل بین ادیان کمک به سزایی می‌کند.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر لزوم برقراری صلح و امنيت در جوامع و مقابله با افراط‌گرايی تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام تسخیری اظهار کرد: امیدوارم با همکاری دوجانبه و چند جانبه بتوانیم اجلاس‌های مثمرثمری در راه توسعه جوامع بشری و برقراری صلح و امنيت و حاكميت عقلانيت داشته باشیم و از آن بهره ببریم.

انتهای پیام

captcha