همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی؛ یک ضرورت راهبردی اقتصادی
کد خبر: 3750689
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی؛ یک ضرورت راهبردی اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد- دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی یک ضرورت راهبردی اقتصادی است.

همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی؛ یک ضرورت راهبردی اقتصادیبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه ۴ مهرماه در همایش طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع‌مقدس که به میزبانی حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مواضع زورگویانه و دروغ‌های بزرگ ترامپ در سخنرانی اخیرش در سازمان ملل او را مورد تمسخر روسای جمهور، نخست‌وزیران و مسئولان مجمع عمومی سازمان ملل قرار داد که نشان از افول اعتبار بین‌المللی و حیثیت آمریکا دارد.
وی در مورد بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در رسانه‌های مختلف جهان ابراز کرد: برخی رسانه‌ها ترامپ را به‌عنوان فردی تجاوزگر و تروریست اقتصادی معرفی کردند، به ‌طوری که رسانه آمریکایی نیز وی را به‌عنوان کسی که مواضع متناقض دارد، مورد خطاب قرار داد.
این مسئول به تشکیل یک ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدیدآمیز و تحریم‌های آمریکا تاکید کرد و افزود: ترامپ با اغلب کشورهای جهان سر جنگ دارد و در برابر آنان از حربه تهدید و تحریم استفاده می‌کند.
دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، مردم دنیا منطق رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را کنار یکدیگر می‌گذارند، تصریح‌ کرد: قطعا در این شرایط جهانیان مظلومیت مردم ایران را به خوبی درک می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی شوک بزرگی به جهان قدرت وارد کرد، گفت: در آن برهه یک نظام جدید سیاسی با شعار پیشرفت، آبادانی، مبارزه با ظلم و فساد در جهان شکل گرفته بود که دشمن برای مقابله با این انقلاب پس از مدتی، جنگی به جهت براندازی به راه انداخت که هشت سال به طول انجامید.
وی حضور جهادی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در برابر هزینه‌های هنگفت دشمن را از شاخص‌های مهم در پیروزی برشمرد و ادامه داد: درسی که در این نبرد نابرابر نصیب ایران شد حلال مشکلات امروز کشور نیز به‌شمار می‌آید که باید از آن بهره برد.
صفوی یادآور شد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا با راه‌اندازی جنگ اقتصادی، تحریم و عملیات روانی، خود را ارباب جهان معرفی می‌کند و همه ملت‌ها را بر پذیرش این تفکر تحت فشار قرار داده است تا این کشور به‌عنوان تنها ابرقدرت جهان معرفی شود.
وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، فضای حاکم در دو بخش عمومی و فرهنگی فضای ایثارگری بود، زیرا همگان به دنبال کسب پیروزی در میدان جنگ نابرابر بودند.
این مسئول بیان کرد: همه قوای سه‌گانه زیر لوای امام راحل فعالیت می‌کردند، زیرا طبق قانون اساسی نیروهای مسلح باید با وحدت و انسجام تحت فرمان ولی‌فقیه فعالیت کنند.
صفوی در ادامه گفت: با فرمان مقام معظم رهبری، سه قوه باید در کنار یکدیگر و با محوریت شخص رئیس‌جمهور با داشتن برنامه راهبردی، اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند.
وی عنوان کرد: امروز وجود یک راهبرد اقتصادی یک ضرورت مهم است که کنار چنین راهبردی همراهی مردم با اقتصاد مقاومتی، اعمال صرفه‌جویی، خرید بر حسب نیاز از جمله عوامل کمک‌رسان در عبور کشور از وضعیت فعلی کشور است.
صفوی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌ها در جنگ اقتصادی مهم و ضروری است، اما باید گفت اقتصاد مقاومتی زمانی موفق خواهد شد که مردمی باشد؛ در حال حاضر بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در بخش دولتی متمرکز شده و این در حالی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سهم بخش خصوصی افزایش یابد.
انتهای پیام
captcha