بررسی آینده مسئله فلسطین در همایش اردن
کد خبر: 3751513
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

بررسی آینده مسئله فلسطین در همایش اردن

گروه بین‌الملل ـ همایش «مسئله فلسطین..رویکردی راهبردی در مورد آینده» در مقر اتحادیه پیمانکاران اردن در شهر «امان»، پایتخت این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ این همایش، دیروز(7 مهرماه) به همت انجمن «روز قدس» و با مشارکت شماری از نخبگان فرهنگی، سیاسی و اصحاب رسانه آغاز شد و امروز(هشتم مهر) به کار خود پایان می‌دهد.
 
عدنان بدران، نخست‌وزیر اسبق اردن در سخنانی در این همایش تأکید کرد که راهبرد اسرائیل، توسعه شهرک‌سازی به منظور ایجاد واقعیت‌هایی جدید در سرزمین تاریخی فلسطین و تشکیل کشور یهودی است.
 
وی به تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» در کنست اسرائیل اشاره کرد و گفت: این قانون راه را بر هرگونه عملیات دمکراتیک برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور بست و امید آوارگان فلسطینی برای بازگشت به شهر و دیار خود را که به ناحق و به زور از آن کوچانده شده‌اند، نقش بر آب کرد.

این مسئول سابق اردنی بر ضرورت مقابله با چالش‌های پیش‌رو و استراتژی رژیم صهیونیستی از طریق تقویت وحدت و همبستگی ملی و بهره‌برداری مناسب از حمایت اکثریت کشورهای جهان و قطعنامه‌های بین‌المللی از حقوق مشروع ملت فلسطین و ضرورت پرداخت غرامت به آنان تأکید کرد.

عدنان بدران در همین راستا به اجماع جهانی در سازمان ملل بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha