محکومیت خشونت اسرائیل در غزه از سوی الازهر
کد خبر: 3751555
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

محکومیت خشونت اسرائیل در غزه از سوی الازهر

گروه بین‌الملل ـ مرکز اسلامی الازهر مصر در بیانیه‌ای، سرکوب وحشیانه اعتراضات مردم غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

محکومیت خشونت اسرائیل در غزه از سوی الازهر/ ادیت شده
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری راهنما؛ بیانیه الازهر در پاسخ به درگیری نیروهای اسرائیلی با معترضان فلسطینی در روز جمعه(ششم مهرماه) صادر شد که طی آن دست کم 7 فلسطینی از جمله دو کودک کمتر از 15 سال کشته و 500 نفر زخمی شدند.

در بیانیه الازهر آمده است که این قتل عام که ساعتی پس از نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت، نشان‌دهنده بی توجهی رژیم اشغالگر به افکار عمومی است.
 
این بیانیه حاکی است، این حادثه در شرایطی روی داده که جامعه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین ناتوان است و مقامات این رژیم مسئول جرایم علیه کودکان و مردم بی دفاع غزه هستند.
همچنین، روز جمعه هزاران فلسطینی در راهپیمایی بیست وهفتمین جمعه موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» که از 30 مارس 2018 در پنج نقطه در شرق غزه در نزدیکی مرز اسرائیل آغاز شده است، شرکت کردند.
معترضان خواستار حق بازگشت پناهجویان فلسطینی بودند که تعدادشان از 950 هزار نفر در سال 1950 به بیش از 5.3 میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که از آغاز اعتراضات در ماه مارس، نظامیان صهیونیست 193 فلسطینی را کشته و 20 هزار نفر را زخمی کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha