هنرمندان آثار هنری متناسب با جریان‌های جامعه تولید کنند
کد خبر: 3753485
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

هنرمندان آثار هنری متناسب با جریان‌های جامعه تولید کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان زنجان به پرهیز از جشنواره‌زدگی تأکید کرد و گفت: هنرمندان به جریان‌های موجود در جامعه پاسخ دهند.

هنرمندان آثار هنری متناسب با جریان‌های جامعه تولید کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، س حوزه هنری استان زنجان شامگاه شنبه، 14 مهرماه در حاشیه نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: نشر و چاپ آثار هنرمندان از اولویت‌های حوزه هنری است.
وی به اهمیت حوزه دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ در جامعه تأکید کرد و افزود: فعالیت واحد فرهنگ و ادبیات پایداری در حوزه هنری در همین راستا است و خاطرات ایثار گران را جمع‌آوری و ثبت و ضبط می‌کند.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به نقل خاطرات برای انتقال وقایع جنگ به نسل آینده خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته دو کتاب با مضمون دفاع‌مقدس با نام‌های «من بلال آقا جان هستم» و «بوی باروت سوخته» رونمایی شد و دو اثر دیگر با عناوین قطار محرمانه غرب و چشم‌هایش می‌خندید مجوز چاپ دریافت کردند. 
این مسئول مقوله کتاب و کتابخوانی در جامعه را نامطلوب توصیف کرد و گفت: چند مجموعه داستان نیز در دست انتشار است که دو مجموعه داستان از اعضای فعال کلاس‌های داستان‌نویسی هستند.
نعمتی جشنواره‌زدگی را آفت جامعه ادبی خواند و گفت: این امر موجب پایین آمدن سطح کیفیت آثار هنری می‌شود و از طرفی هم هنر برای عموم مردم است و در ارتباط با عموم و مخاطب عام شکل می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه به‌روز بودن و پرهیز از روزمرگی باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد، افزود: هنرمند باید هنرمند زمانه باشد و به موقع به جریان موجود در کشور پاسخ بدهد که متأسفانه هنرمندان ما از این امر دور هستند.
انتهای پیام
captcha