بهره‌گیری از ابزارهای نوین و کتابخانه‌های سیار؛ راهی برای ‌توسعه عدالت فرهنگی
کد خبر: 3753193
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

بهره‌گیری از ابزارهای نوین و کتابخانه‌های سیار؛ راهی برای ‌توسعه عدالت فرهنگی

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ابزارهای نوین و دیجیتالی و نیز راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در راستای توسعه عدالت فرهنگی به‌کارگیری می‌شود.

بهره‌گیری از ابزارهای نوین و کتابخانه‌های سیار برای توازن فرهنگیبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدنقی صالحی شامگاه جمعه، 13 مهرماه در حاشیه نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: 20 تا 24 مهرماه به هفته ملی کودک اختصاص دارد که ویژه‌برنامه‌هایی در این هفته تدارک دیده شده است.
وی کودکان را سرمایه‌های جامعه خواند و گفت: باید خانواده و اولیای تربیتی را بر روی مسئله کودک حساس کنیم و نسبت به حقوق و آموزش و تربیت و امنیت و بهداشت کودکان و نوجوانان توجه داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چاپ و توزیع کتاب‌های کودک و نوجوان  را از وظایف این کانون برشمرد و گفت: کتاب‌های تخصصی در رده‌های سنی‌ مختلف و با موضوعات متفاوت را چاپ و در استان‌ها توزیع می‌کند و در شبکه فرهنگی و هنری قرار می‌دهد.
این با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز در چند سال گذشته بالغ بر 12 کتاب در موضوعات مختلف چاپ شده است، بیان کرد: 3 جلد این کتاب‌ها، قصه‌های محلی زنجان است که جلد سوم این مجموعه در مراحل انتهایی چاپ قرار دارد و به زودی در اختیار قشر کودک و نوجوان استان قرار خواهد گرفت.
صالحی تصریح کرد: تلاش ما این است که متناسب با نیاز کودکان، محتوای در خور آنها تولید کنیم تا مهارت‌های زندگی را بیاموزند و نیازهای فکری آنها را در زمینه‌های مختلف تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه کتاب‌های دیجیتال است روش‌های نوینی در توسعه فرهنگ مطالعه هستند، خاطرنشان کرد: ولی نکته مهم این است که این کتاب‌ها هیچ زمانی نخواهند توانست جایگاه کتاب‌های مکتوب را خدشه‌دار کنند؛ چراکه کتاب‌های مکتوب جایگاه خاص خود را دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: فناوری اطلاعات باعث شده است تا در هر 20 ماه اطلاعات افراد دو برابر شود.
وی گفت: در استان بالغ بر 10 کتابخانه سیار اتوبوس، مینی‌بوس و سیار مزدا، کابین وانت داریم که  هر کدام بالغ بر 15 تا 20 روستا را پوشش می‌دهند و هدف ما از پوشش کتابخانه‌های سیار روستایی، ایجاد توازن و برقراری عدالت فرهنگی است.
انتهای پیام
captcha