دیدار «زلمی خلیل‌زاد» با نمایندگان طالبان در قطر
کد خبر: 3755184
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

دیدار «زلمی خلیل‌زاد» با نمایندگان طالبان در قطر

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان که در ادامه سفرهای دوره‌ای خود وارد قطر شده است، با نمایندگان طالبان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «خامه‌پرس» افغانستان؛ دیدار زلمی خلیل‌زاد با نمایندگان طالبان در شهر دوحه قطر که دفتر طالبان در آنجا واقع شده است انجام شد. تا این لحظه گزارشی از محتوای گفت‌وگوهای صورت گرفته میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان منتشر نشده است.

این دومین دیدار مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان طی چهار ماه گذشته در قطر است. پیش از این نیز طالبان تایید کرده بود که نمایندگان‌ این گروه با برخی از مقامات خارجی به ریاست الیز ویلز، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

معتصم آغاجان، وزیر سابق امور مالی طالبان گفته بود که تمرکز اصلی این مذاکرات مقدماتی، درباره زمینه‌سازی برای ادامه تماس‌ها میان طالبان و آمریکا بوده است.

زلمی خلیل‌زاد برای تسهیل در روند گفت‌وگوهای صلح در این کشور، روز گذشته (20 مهر) وارد قطر شد و با مقامات ارشد این کشور در رابطه با راه‌های دست ‌یافتن به صلح و آرامش در افغانستان گفت‌وگو کرد.

یادآور می‌شود، خلیل‌زاد پیش از این به افغانستان، پاکستان و عربستان سفر کرده و گفته بود که برای تامین صلح در افغانستان از تمامی روابط منطقه‌ای و جهانی خود استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha