صلح، محور گفت‌‌وگوی اشرف غنی و زلمی خلیل‌زاد
کد خبر: 3753826
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

صلح، محور گفت‌‌وگوی اشرف غنی و زلمی خلیل‌زاد

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور افغانستان شب گذشته با نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا درباره موضوع صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد که اتحاد مردم و حکومت آمریکا با ملت و دولت افغانستان در رسیدن به صلح پایدار یکی از موضوعات مطرح در این نشست بود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «خامه‌پرس» افغانستان؛ محمد اشرف غنی شب گذشته (15 مهر) با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا درباره موضوع صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در محل ارگ ریاست جمهوری انجام شد.

خلیل‌زاد که به تازگی از سوی مقامات آمریکا به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه این کشور در امور صلح افغانستان انتخاب شده است، پس از سفر به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور، بعد از ظهر روز گذشته (15 مهر) وارد کابل شد.

در بیانیه ارگ ریاست ‌جمهوری افغانستان از موضوع «راه‌های تامین صلح در افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها» به عنوان محور اصلی گفت‌وگوهای اشرف غنی با زلمی خلیل‌زاد یاد شده است.

غنی در این دیدار درباره تلاش‌های دولت افغانستان برای موفقیت در روند صلح و تامین امنیت سراسری در این کشور سخنانی را مطرح کرده است. زلمی خلیل‌زاد نیز درباره هدف سفرش به کابل و کشورهای منطقه صحبت کرد و گفت: صلح یک موضوع مقدس است و حکومت و مردم آمریکا در این باره با حکومت و مردم افغانستان متحد هستند.

گفتنی‌ است، زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد و بالاترین مقام مسلمان در دولت جورج دبلیو بوش بود. وی در افغانستان متولد شده است و پدرش مشاور محمد ظاهر شاه بود. خلیل‌زاد از دوستان و همکاران حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز بوده و اکنون به عنوان نماینده ویژه آمریکا در افغانستان به ایفای نقش می‌پردازد.

انتهای پیام

captcha