اعزام ۷۸۳ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی مشهد
کد خبر: 3757193
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

اعزام ۷۸۳ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی مشهد

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۷۸۳ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی این نهاد در قالب شوق زیارت بهره‌مند شدند.

اعزام 783 مددجوی زنجانی به اردوهایی زیارتی مشهد مقدسهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح شوق زیارت یکی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است که برای رشد معنوی مددجویان برگزار می‌شود.
وی اعتلای معنوی خانواده‌ها را مهم خواند و گفت: مددجویان در قالب طرح شوق زیارت، در طول سال به اماکن زیارتی مختلف اعزام می‌شوند و از برنامه‌های فرنگی پیش‌بینی شده در این اردوها استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اعزام مددجویان به اماکن زیارتی موجب نشاط معنوی جامعه هدف و آشنایی آن‌ها با سیره و روش زندگی ائمه معصومان(ع) می‌شود، افزود: در کنار اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به اماکن زیارتی برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای با استفاده از روحانیون و کارشناسان علوم دینی برای آن‌ها اجرا می‌شود.
صفری با اشاره به طرح شوق زیارت گفت: شوق زیارت یکی از طرح‌های کمیته امداد است که با کمک خیران، خیریه‌ها و دیگر ادارات اقدام به اعزام مددجویان به مشهد مقدس می‌کند که در شش ماهه نخست امسال 783 نفر در قالب این طرح به مشهد مقدس مشرف شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح شوق زیارت به‌منظور اعزام مددجویان به مشهد مقدس از محل کمک‌های خیران انجام می‌شود، افزود: خیران زنجانی می‌توانند با شماره‌گیری #024*8877* از طریق تلفن همراه یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در استان زنجان زمینه اعزام مددجویانی که تاکنون به زیارت امام هشتم (ع) مشرف نشده‌اند را فراهم کنند.
صفری همچنین از بهره‌مندی ۳ هزار 922 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره‌ای این نهاد در 6‌ ماهه امسال خبر داد و گفت: خدمات ارائه‌ شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.
وی شناسایی گروه‌های هدف به‌ویژه کودکان در معرض آسیب و ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی خانوارهای با زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش‌آموزان دبیرستانی با برگزاری 63 جلسه و کارگاه‌های آموزشی اقدامات مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف انجام داده است.
صفری با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان، کم هزینه و اثرگذار است، افزود: در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه نیز استفاده می‌شود تا با ارائه آموزش‌های گروهی در زمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده، از آسیب اجتماعی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شود.
انتهای پیام
captcha