ایجاد امنیت فرهنگی نیازمند شناخت هویت فرهنگی است
کد خبر: 3762545
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

ایجاد امنیت فرهنگی نیازمند شناخت هویت فرهنگی است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هویت فرهنگی به منزله شناسنامه هر فرد است و برای و ایجاد امنیت فرهنگی ابتدا باید آن را به درستی شناخت.

ایجاد امنیت فرهنگی نیازمند شناخت هویت فرهنگی استفاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هویت فرهنگی، حیات فرهنگی و امنیت فرهنگی سه موضوع مهمی است که پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی تحقیقاتی را پیرامون این سه محور انجام داده است.
وی به موضوع مهم نفوذ و ناتوی فرهنگی دشمنان اشاره و ادامه داد: بر همین اساس ابتدا باید شناخت دقیقی روی هویت فرهنگی و حیات فرهنگی پیدا کرد و سپس برای ایجاد امنیت فرهنگی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هویت فرهنگی را همچون شناسامه هر فرد خواند و گفت: زمانی که صحبت از حیات فرهنگی می‌شود به حیات تک تک افراد باز‌می‌گردد و زندگی سالم و بانشاط در آن اهمیت می‌یابد.
وی با یادآوری اینکه امنیت و سلامت دو مقوله‌ای هستند که قدر آن برای بشر مجهول است، گفت: در مورد فرهنگ هم اینگونه است؛ امنیت و سلامت فرهنگی برای ما مهم است، ما متولیان و دست اندرکاران این حوزه در قبال فرهنگی که به نسل آینده منتقل می‌کنیم، مسئول و پاسخگو هستیم.
کرباسی بهره‌گیری از ابزار هنر در بیان، توسعه و حفظ یک فرهنگ را با اهمیت برشمرد و افزود: ابزارهای نمایش، شعر و سروده‌های ادبی، مقالات و نوشته‌ها و کتب در تاریخ ماندگار می‌شود و بیانگر وضعیت ما برای آیندگان است.
این مسئول فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در توسعه و تعمیق باورهای دینی و فرهنگی را اثربخش عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت کانون‌های مساجد به‌ویژه کانون‌های روستایی برای برگزاری دوره‌های ادبی و هنری استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha