همایش «سیاست‌مدار مفسر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3766551
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
در زنجان؛

همایش «سیاست‌مدار مفسر» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دبیر همایش قرآنی آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی گفت: همایش «سیاست‌مدار مفسر» با بررسی ‌آثار و اندیشه قرآنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ‌زنجان برگزار می‌شود.

نخستین همایش «سیاست‌مدار مفسر» در ‌زنجان برگزار می‌شود
فریدون خادم، دبیر همایش قرآنی آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه همایش تفسیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سیاست‌مدار مفسر» با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی 13 آذرماه در زنجان برگزار می‌شود، افزود: شیوه تفسیری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نظر نوع نگاه به مفردات و کلمات و آیات قران در جهان اسلام منحصربه‌فرد است.
خادم با اشاره به اینکه تفسیر راهنما یکی از تفاسیر موضوعی قرآن به قلم آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی است که بخشی از آن از مجموعه فیش‌های تهیه شده در زندان دوره پهلوی فراهم آمده‌ است، اظهار کرد: برخی از شخصیت‌هایی که در امر تدوین، تفسیر راهنما و تفسیر موضوعی آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی فعالیت می‌کنند پذیرفتند تا این شیوه تفسیری را در قالب همایشی بررسی کنند.
وی با بیان اینکه «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» در آغاز فعالیت خود برای تکمیل برداشت‌های تفسیری آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی کار تدوین تفسیر راهنما را با روشی نو آغاز کرد، افزود: در این تفسیر، بیش از ۶۰ هزار فیش و برداشت از قرآن براساس ترتیب آیات گرد آمده است که در 22 جلد تدوین شده است و همه نمایه دارد که از فهرست موضوعی جامعی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه این دومین بار است که به جنبه علمی شخصیت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی در بعد قرآن‌شناسی و تفسیر موضوعی پرداخته می‌شود، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در ستاد بزرگداشت استان در کنار همایش قرآنی نمایشگاه آثار آیت‌الله هاشمی نیز برپا خواهد شد.
یادآور می‌شود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 19 دی 1395 در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام
captcha