ارائه الگوهای قرآنی؛ راهکاری برای تقویت مباحث اخلاقی
کد خبر: 3767435
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

ارائه الگوهای قرآنی؛ راهکاری برای تقویت مباحث اخلاقی

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: عمل به قرآن و معارف پر‌محتوای آن ضامن سلامتی انسان‌ها در دنیا و آخرت است و ارائه الگوهای قرآنی، راهکاری برای تقویت مباحث اخلاقی در جامعه به‌شمار می‌رود.

ارائه الگوهای رفتاری قرآنی، راهکاری برای تقویت مباحث اخلاقی در جامعهبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره ‌امروز، ۶ آذرماه در دیدار با مسئول مؤسسه قرآنی ضحی این شهرستان، اظهار کرد: قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.
وی عنوان کرد: به هر میزان که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد دچار خسارت و ضرر خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به نیازهای انسان برای تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی و ارائه الگوها و نمونه‌های رفتاری و جوابگویی به مسائل معنوی و اعتقادی بشر امروز در این رابطه قرآن کریم نقش تأثیرگذار و چشم گیری در ارتقای باورها و اعتقادات جوامع بشری امروز داشته است.
این مسئول یادآور شد: قرآن کریم با ماهیت ذاتی و دور اندیشی خود به همه نیازهای اساسی انسان در عرصه زندگی فردی و اجتماعی‌اش پاسخ گفته و راه و مسیر روشنی را پیش روی فرد قرار داده است.
مقدمی با تأکید بر نقش مؤثر مؤسسات قرآنی در ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، ادامه داد: ترویج آموزه‌های دینی یکی از نیازهای اساسی کشور برای در امان ماندن از گزند تهاجمات فرهنگی دشمنان است.
انتهای پیام
captcha