تشریح جزئیات طرح ملی تربیت حافظان در استان مرکزی
کد خبر: 3769009
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

تشریح جزئیات طرح ملی تربیت حافظان در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به تشریح جزئیات طرح ملی تربیت حافظان در استان مرکزی پرداخت و گفت: نهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور آزمون هفتمین دوره طرح ملی تربیت حافظان در استان مرکزی برگزار می‌شود.

تشریح جزئیات طرح ملی تربیت حافظان در استان مرکزی/ نهم اسفندماه؛ زمان برگزاری آزمون

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه، استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به تشریح طرح ملی بشارت 1452 پرداخت و گفت: این طرح در دو بخش دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود که به دلیل تفکیک زمان آزمون حتماً علامت حضور در یکی از این دو مورد باید در هنگام ثبت‌نام قید شود.
وی زمان برگزاری آزمون دانش‌آموزی طرح ملی بشارت 1452 را 15 اردیبهشت سال 98 و زمان آزمون بزرگسالان را 9 اسفند سال جاری بیان کرد و افزود: محتوا برای هر دو گروه در سه بخش سورهای مبارک «ناس تا زلزال»، «طارق تا بینه»، «بروج تا نبأ» است.
حجت‌الاسلام حسینخانی تصریح کرد: زمان ثبت‌نام از هفته سوم آبان‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان تا آخر آذر فرصت ثبت‌نام دارند. با توجه به اینکه این دوره تمدید می‌شود، بهتر است متقاضیان ثبت‌نام کرده و به امید تمدید نباشند؛ چراکه تا روز آزمون فرصت زیادی باقی نمانده است و باید فرصت مطالعه بخش مفاهیمی را نیز داشته باشند. همچنین زمان برگزاری کلاس‌ها برای هر دو گروه متفاوت است.
وی اظهار کرد: حافظان می‌توانند کتاب مفاهیمی طرح بشارت 1452 را رایگان از ادارات اوقاف شهرستان‌ها، بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و پایگاه‌های بسیج دریافت کنند.
این مقام مسئول درباره طرح ملی تربیت حافظان نیز گفت: ثبت‌نام این طرح آغاز شده و کلاس‌ها در حال برگزاری است. این طرح از ابتدای سال آغاز می‌شود و تا پایان آذر‌ماه ثبت‌نام ادامه دارد و یک ماه نیز برای ویرایش و اصلاح اطلاعات در نظر گرفته می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی زمان برگزاری آزمون طرح را در دو بخش کتبی و شفاهی بیان و با بیان اینکه آزمون کتبی 9 اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: همچون سال گذشته طرح با مشارکت اوقاف و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اما قرار است دستگاه‌های دیگر نیز این طرح را همراهی کنند.
وی از حضور و ثبت‌نام مدجویان زندان در طرح ملی تربیت حافظان نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح اقبال خوبی در زندان‌ها و اردوگاه‌های ندامتی داشته است و تمام هدف ما از برگزاری طرح و حضور پررنگ مددجویان زندان کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
انتهای پیام

captcha