مهم‌ترین مشکل در امر نماز؛ نبود آگاهی نسبت به معارف آن
کد خبر: 3769853
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

مهم‌ترین مشکل در امر نماز؛ نبود آگاهی نسبت به معارف آن

گروه اجتماعی ـ مدیر مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه کارهایی که برای نماز انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی نمی‌شود، افزود: نبود آگاهی نسبت به معارف نماز، ضعف اعتقادات خصوصاً به معاد از دیگر مشکلات در امر نماز است.

مهم‌ترین مشکل در امر نماز؛ نبود آگاهی نسبت به معارف آن

به گزارش خبرنگار ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر آیتی، مدیر مرکز تخصصی نماز کشور امروز، 14 آذر در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز با بیان اینکه این مرکز حدود 9 سال است که فعالیت خود را در زمینه آغاز کزده است، گفت: این مرکز در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، آموزشی و ... فعالیت دارد.

وی به 10 دغدغه اصلی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: معرفی نماز، تقلید گسترده نماز به صورتی که نماز امری همگانی شود، توجه ویژه به نماز نوجوانان و جوانان و مجامع دانشگاهی و گسترش دعوت‌کنندگان به نماز برای همه اقشار از مهم‌ترین این دغدغه‌هاست.

آیتی ادامه داد: نبود آگاهی مردم از معارف نماز، الویت نداشتن و محور نبودن نماز برای مسئولان و متولیان فرهنگ، ریشه‌ای کار نکردن برای نماز، تشویق مردم به نذورات نماز‌، معرفی نکردن جهانیان به نماز‌، نپرداختن هنرمندانه به نماز در صدا و سیما، نداشتن چشم‌انداز و اجرای برنامه‌های مقطعی و نداشتن نمازخانه در مدارس از مهم‌ترین مشکلات کشور در امر نماز است.

مدیر مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه کارهایی که برای نماز انجام می‌شود اطلاع‌رسانی نمی‌شود، افزود: عدم آگاهی نسبت به معارف نماز، ضعف اعتقادات خصوصاً به معاد از دیگر مشکلات در امر نماز است.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم هجمه رسانه‌ای سنگین را پشت سر گذاریم باید با فرهنگ‌سازی، ایجاد مراکز مستمر در زمینه نماز و ... هجمه‌های فضای مجازی را به نفع خود مصادره کنیم.

آیتی آوردن موضوع نماز و معارف به متون درسی ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه، تشکیل کمیته‌ای از نهادهای مختلف برای دور شدن از جزیره‌ای عمل کردن، بر گرداندن مساجد به کارکردهای اصلی خود و ... از مهم‌ترین پیشنهادات در راستای منویات مقام معظم رهبری و رفع نقص در امر نماز دانست.

انتهای پیام

captcha