نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره فلسطین
کد خبر: 3773689
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره فلسطین

گروه بین‌الملل ـ امروز نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره اقدامات اخیر اسرائیل در فلسطین در مقر این اتحادیه در قاهره آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»؛ در مراسم افتتاحیه این نشست که در بین نمایندگان دائمی کشورهای عربی در این اتحادیه در حال برگزاری است سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب، با بیان اینکه فلسطین مسئله اصلی اتحادیه خواهد ماند، درباره به رسمیت شناختن قدس به منزله پایتخت اسرائیل هشدار داد.
 
وی با تأکید بر نقش اتحادیه عرب در تقویت مقاومت و اراده ملت فلسطین افزود: ملت فلسطین تنها نیست و نخواهد بود.
 
پیش از این ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اتحادیه عرب به درخواست فلسطین برای بررسی تشدید تنش‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین نشستی اضطراری برگزار می‌کند.
 
وی در این بیانیه تصریح کرد: فلسطین پیش‌نویس قطعنامه‌ای متشکل از توصیه‌ها و پیشنهاداتی درباره اقدامات اسرائیل، موضع احتمالی برزیل درباره به رسمیت شناختن قدس به‌ منزله پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن قدس غربی به منزله پایتخت اسرائیل از سوی استرالیا ارائه خواهد کرد.
 
طی روزهای اخیر تنش شدیدی در کرانه باختری به وجود آمده و ارتش اسرائیل با ادعای اینکه فلسطینی‌ها درصدد اجرای حملاتی هستند، چهار فلسطینی را به شهادت رساند.
 
همچنین، در تیراندازی پنجشنبه گذشته در شرق «رام الله» دو نظامی اسرائیلی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و ارتش اسرائیل نیز تصمیم گرفته است این شهر را محاصره و درباره عاملان این حمله تحقیق کند. شهرک‌نشینان نیز از چند روز پیش به شهرک‌های فلسطینی حمله کرده‌اند و راه‌های حیاتی را بسته‌اند و وسایل نقلیه را مورد هدف قرار دهند.
  انتهای پیام
captcha