فاصله‌گیری از ارزش‌ها؛ نگرانی حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3773789
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

فاصله‌گیری از ارزش‌ها؛ نگرانی حوزه و دانشگاه

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به منزله دو بال پرواز در آسمان علم و عمل در بلندای انقلاب اسلامی است، گفت: فاصله‌گیری از ارزش‌ها و مبانی دینی به نگرانی حوزه و حتی دانشگاه تبدیل شده است.

فاصله‌گیری از ارزش‌ها؛ نگرانی حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان شب گذشته، 27 آذرماه در نشست هم‌اندیشی مسئولان و اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه حول محور دین و آموزه‌های قرآن از جمله آرمان‌ها و آرزوهای دیرینه حضرت امام خمینی(ره) به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه امروز چهره‌های دلسوز و خیرخواه حوزه نگران دانشگاه و دانشگاهیان متعهد نیز نگران حوزه هستند، ادامه داد: یک نگرانی فاصله‌گیری از ارزش‌ها، هنجارها و مبانی دینی و دیگر نگرانی به روزمرگی، ناکارآمدی و عقب افتادن از معادلات جهانی مربوط می‌شود.
‌صفی‌یاری اظهار کرد: می‌توان این موضوع را به نگاه سنت و مدرنیته ربط داد که در نظام سیاسی باید متناسب با اصول و شاخص‌های تعریف شده، به هم نزدیک شده و نقاط ضعف و قوت هر یک شناسایی و به تناسب آن برنامه‌ریزی شود.
وی برنامه‌ریزی برای شناسایی آسیب‌ها و نقاط قوت سنت و مدرنیته و ارتباط آن با حوزه و دانشگاه را فرآیندی علمی و ریشه‌ای دانست و افزود: بحث‌های کلیشه‌ای، تکراری و سطحی سودی ندارد بلکه باید عمیق‌تر و واقع بینانه‌تر وضعیت موجود را تجزیه و تحلیل و پس از آسیب‌شناسی دقیق، وضعیت مطلوب را ترسیم کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاهی ژرف، عمیق و تحلیلی جامع هر دو نهاد را که به منزله دو بال برای تعالی و اوج هستند در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب مسئول می‌دانند.
به گزارش ایکنا، 27 آذر، روز شهادت آیت‌الله شهید دکتر محمد مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.
انتهای پیام
captcha