شلیک آمریکایی‌ها به سوی پایگاه‌های ارتش سوریه
کد خبر: 3776376
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

شلیک آمریکایی‌ها به سوی پایگاه‌های ارتش سوریه

گروه بین‌الملل ـ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از اقدام نظامیان آمریکایی در شلیک بمب‎های نوری به سمت پایگاه‎های ارتش سوریه در غرب شهر «منبج»، شمال این کشور، خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی نوشت: نظامیان آمریکایی متمرکز در پایگاه «سعیدیه» در منبج اقدام به شلیک بمب‌های نوری به منطقه «العریمة» و اطراف رود «ساجور» محل استقرار نیروهای ارتش سوریه کردند.

به گزارش منابع میدانی، پرتاب این بمب‌ها همزمان با آغاز فعالیت گشتی‌های آمریکایی و با هدف اعلام حرکت گشتی‌های آمریکایی ـ ترکی در سمت دیگر رود ساجور و ممانعت از آغاز هرگونه حمله زودهنگام انجام شده است.

از زمان ورود نیروهای ارتش سوریه به منطقه العریمة، این سومین بار است که نیروهای آمریکایی از بمب‎های نوری استفاده می‌کنند.

منابع کردی در شهر منبج در این باره تصریح کردند:  نیروهای آمریکایی از شلیک این بمب‌ها برای هشدار به ارتش سوریه و اعلام حضور گشتی‌های آمریکایی برای ممانعت از بروز هرگونه درگیری میان طرفین انجام شده است.

منابع کردی شامگاه جمعه (هفتم د‌‌ی‌ماه) اعلام کردند: نیروهای ارتش سوریه هنور وارد مرکز شهر منبج نشده‌اند و مذاکرات میان نمایندگان دولت وشبه نظامیان کرد برای دستیابی به توافق نهایی درباره ورود ارتش سوریه به منبج و شرق فرات ادامه دارد.

یادآور می‌شود فرماندهی کل ارتش سوریه دیروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ورود به شهر منبج در حومه شمال شرق حلب و برافراشته شدن پرچم سوریه در این منطقه خبر داد. این اقدام به درخواست شبه‌نظامیان و یگان‎های مدافع خلق کرد انجام شده است.

انتهای پیام

 

captcha