بهره‌مندی ۱۲۷۳ کودک و گروه‌های هدف زنجانی از بسته‌های بهبود تغذیه‌ای
کد خبر: 3778451
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
در ۹ ماهه امسال انجام شد؛

بهره‌مندی ۱۲۷۳ کودک و گروه‌های هدف زنجانی از بسته‌های بهبود تغذیه‌ای

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه یک هزار و ۱۰۳ کودک زیر پنج سال، ۲۰ مادر باردار و شیرده و ۱۷۰ نفر از سایر گروه‌ها در استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

بهره‌مندی ۱۲۷۳ کودک و گروه‌های هدف زنجانی از بسته‌های بهبود تغذیه‌ایهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است، افزود: با همین رویکرد در 9 ماهه سال جاری 1103 کودک در جهت بهبود تغذیه‌ای از سبد غذایی کمیته امداد بهره‌مند شدند.
صفری ادامه داد: در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، این کودکان از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان زنجان شناسایی ‌شده و به دفاتر کمیته امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند.
وی بهبود تغذیه و سبک زندگی برای برخورداری از جامعه سالم را مهم خواند و افزود: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال در استان زنجان در 9 ماهه سالجاری بیش از 909 میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: 438 نفر از این کودکان در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ساکن هستند که برای تهیه سبد غذایی این کودکان 358 میلیون تومان هزینه شده است.
وی به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیز اشاره کرد و افزود: به‌منظور کمک به تغذیه 20 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 17 میلیون و 612 هزار تومان در 9 ماهه سال جاری هزینه شده است.
صفری همچنین به حمایت 170 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب سایر گروه‌های هدف خبر داد و افزود: 45 نفر از این مددجویان از بیماران خاص و صعب‌العلاج، 5 نفر پیوند اعضا، 25 نفر بیمار دیابتی و 95 نفر دیگر از بیماران حاد داخلی هستند که در 7 ماهه سالجاری برای تهیه سبد غذایی این افراد نیز مبلغ 119 میلیون هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان را 862 نفر اعلام کرد و افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای تامین هزینه‌های بهداشتی و درمانی و نگهداری این عزیزان از طریق درگاه الکترونیکی #0248877 و یا با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha