بیان شاخص‌های سبک زندگی قرآنی، محور محافل باشد/ رشد ۴ برابری محافل قرآنی در استان مرکزی
کد خبر: 3779068
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

بیان شاخص‌های سبک زندگی قرآنی، محور محافل باشد/ رشد ۴ برابری محافل قرآنی در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قرآن مفاهیم بسیار کاربردی‌ دارد که می‌توان روی آنان تمرکز کرد، سبک زندگی قرآنی دارای شاخص‌های متنوعی است که هر کدام از آن شاخص‌ها می‌تواند محور محافل باشد؛ لذا اگر موضوعات مطروحه در محافل قرآنی از دیدگاه قرآن تحلیل شود سبب جذب مخاطب می‌شود.

بیان شاخص‌های سبک زندگی قرآنی، محور محافل باشد/ رشد ۴ برابری محافل قرآنی در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هماهنگی اجرای ۸۰ محفل قرآنی استان مرکزی به منظور گرامیداشت ۴۰امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که عصر روز گذشته، ۱۶دی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک برگزار شد، گفت: برنامه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قید مکان و زمان به دبیرخانه کمیته قرآن ستاد اعلام شود، جمع‌بندی‌ها در استان صورت می‌گیرد اما در حوزه شهرستان‌ها مداخله نمی‌کنیم و بهتر است با توجه به موقعیت مکانی، شهرستان‌ها خودشان در مورد برگزاری محافل تصمیم‌گیرنده باشند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های داوطلب آمادگی خود جهت برگزاری محافل قرآنی را اعلام کنند‌، اظهار کرد: ما سعی داریم از ظرفیت‌های استان نهایت استفاده برده شود، اگر گروه‌ها اعلام آمادگی کنند‌ متناسب با درخواست شهرستان‌ها از آنان استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور بر لزوم تمرکز بر مباحث قرآنی تأکید کرد و افزود: قرآن مفاهیم بسیار کاربردی‌ای دارد که می‌توان روی آنان تمرکز کرد، سبک زندگی قرآنی دارای شاخصه‌های متنوعی است که هر کدام از آنان می‌تواند محور محافل باشد.
وی اضافه کرد: اگر موضوعات مطروحه در محافل قرآنی از دیدگاه قرآن تحلیل شود مخاطب جذب می‌شود، برای جذب افراد لازم است از منابع مختلف و افراد مختلف و تاثیرگذار استفاده شود‌ لذا ‌در محافل از سخنرانی طولانی‌مدت استفاده نشود، اگر مفاهیم قرآن به مدت حداکثر ۱۰ دقیقه برای مستمعین بیان شود تاثیر اجتماعی خود را دارد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه‌داد: قاری می‌تواند خود مفاهیم آیاتی که تلاوت می‌کند را بیان کند تا مردم علاوه بر شنیدن صوت قرآن با معنای آن نیز آشنا شوند، برنامه‌ریزی باید از قبل شود و همچنین شعرهای قرآنی به زبان فارسی تأثیرگذاری بیشتری دارد.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی، در ادامه از اجرای برنامه‌های خاص ویژه ۴۰ سالگی انقلاب خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی جهت اجرای هرچه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر از ابتدای نیمه دوم سال جاری با حضور رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور کلید خورد، سال‌های گذشته محافل قرآنی در قالب ۲۴ محفل شهری و روستایی خلاصه می‌شد که امسال تعداد برنامه‌ها به ۸۰ محفل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از ۸۰ محفل پیشنهادی ۴۰ محفل روستایی و ۴۰ محفل شهری است، تصریح کرد: علاوه بر محافل یاد شده ۴۰ کرسی تلاوت نیز از اواخر دی‌ماه تا اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود. محافل شهری در ۳۳ شهر هر شهر یکی و در شهرهای اراک، خمین و ساوه تعداد بیشتری از محافل برگزار می‌شود.
این مقام مسئول مهلت اعلام زمان و مکان محافل قرآنی را ۲۵ دی‌ماه اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده از حداکثر ظرفیت قرآنی استان در این محافل استفاده شود، برای اعزام قرآنیان به شهرها و روستاها گروه‌هایی متشکل از قاری، حافظ، مجری باید انتخاب شوند و در برخی از روزهای دهه فجر ترافیک برنامه وجود دارد که با برنامه‌ریزی باید رفع شود.
حجت‌الاسلام شفیعی با بیان این نکته که برای ۹ شهرستان اعتباری بالغ بر هر شهرستان ۳ میلیون و پانصد هزار تومان و برای سه شهرستان با محافل بیشتر ۴ میلیون و پانصد هزار تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای ادامه فعالیت‌های قرآنی در این ایام از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم استفاده می‌شود.
وی برلزوم مشارکت جامعه قرآنی در اجرای هرچه‌بهتر برنامه‌های قرآنی این ایام تأکید کرد و گفت: با همت شما جامعه قرآنی موج قرآنی باشکوهی در استان ایجاد می‌شود، استفاده از قاریان ممتاز مهم است چراکه تلاوت سطح پایین از جذب مخاطب می‌کاهد. گروه‌های اعزامی بدقولی نکنند چرا‌که در بازخورد آنان توسط مردم تاثیرگذار است همچنین نوع برخورد و قوی بودن تیم اجرایی به انسجام برنامه‌ها و استقبال مردم در برنامه‌های آینده کمک می‌‌کند.
حجت‌الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور کاروان قرآنی تهران طی روزهای دوم و سوم بهمن‌ماه در استان اشاره کرد و افزود: این تیم به سرپرستی استاد احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و قاری بین‌المللی و با حضور پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن، جامعه قرآنی در روز دوم در شهرهای خنداب و اراک و سوم بهمن در خمین و دلیجان استقرار دارند، در این ایام برنامه‌های قرآنی زنده پخش می‌شود و ششمین مجمع قرآنیان استان نیز به میزبانی خمین برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک هم گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های این شهرستان ویژه اجرایی می‌شود، انقلاب برگرفته از بطن قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) است و برای انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده که باید قدردان بود.
وی بیان کرد: ۱۹ و ۲۰ آذر سال ۵۷ عاشورای حسینی بود و امسال دهه فجر مقارن با ایام فاطمیه (س) است. امید است با استعانت از اهل‌بیت علیهم‌السلام، راهبری امام راحل و رهبری به تمام اهداف دست پیدا کنیم، برنامه‌های امسال قطعا متفاوت‌تر از سال گذشته است و وظیفه جامعه قرآنی در این میان بیش از دیگر اقشار است.
حجت‌الاسلام سرلکیان با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی وظیفه ترویج فرهنگ قرآنی در نظام اسلامی را برعهده دارند، اضافه کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده با همت همه دوستان قابل اجراست، بهره‌مندی خوب منتج به انتقال داده‌ها از نسل کنونی به نسل آینده می‌شود.
وی اظهار کرد: تیم اجرایی باید به همراه حافظ، قاری، گروه تواشیح فعالیت کند، گروه‌ها اطلاعات خود را ارائه کرده تا بتوان بانک جامع اطلاعاتی از حافظان قاریان در سطوح مختلف تلاوتی داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha