اعلام آمادگی عربستان برای ورود به صلح افغانستان
کد خبر: 3781924
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

اعلام آمادگی عربستان برای ورود به صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ عربستان سعودی آمادگی خود را به درخواست حکومت افغانستان برای همکاری در انجام گفت‌وگوهای صلح این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ دفتر شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد که حمدالله محب (مشاور امنیت ملی افغانستان) در سفر به عربستان سعودی با مساعد العیبان (مشاور امنیت ملی)، ژنرال خالد الحمیدان (رئیس اطلاعات عربستان) و ژنرال عبدالله الصالح (دبیرکل ائتلاف کشورهای اسلامی) برای مبارزه با تروریزم به صورت جداگانه دیدار کرد.

به گفته دفتر شورای امنیت ملی این کشور،‌ در این دیدارها درباره روند صلح به مالکیت و رهبری افغانستانی‌ها، مبارزه مشترک علیه تروریزم و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو شد. در این راستا، عربستان از روند صلح در افغانستان که سبب امنیت منطقه شود،‌ حمایت و تأکید کرده است که این کشور آماده است به درخواست افغانستان در این باره همکاری کند.

دبیرکل ائتلاف کشورهای اسلامی از افغانستان خواست تا برای مبارزه با تروریزم، نماینده‌ای را به این مرکز معرفی کند که ضمن همکاری با دیگر کشورهای اسلامی و متحدان آنها به مبارز اقدام کنند. وی همچنین از اهمیت و جایگاه افغانستان در منطقه و جهان یاد کرد و اطمینان داد که در حوزه‌های مختلف کنار افغانستان خواهد ماند.

محب نیز با تأکید بر همکاری مشترک در مبارزه با تروریزم،‌ از پیشنهاد ائتلاف کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریزم استقبال کرد.

گفتنی است، حمدالله محب طی این هفته به دیدار همتای اماراتی خود و زلمی خلیل‌زاد (نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان) رفت و درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

captcha