مد اسلامی؛ صنعتی رایج و سودآور در غرب
کد خبر: 3785400
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
هفته نامه فرانسوی نوشت:

مد اسلامی؛ صنعتی رایج و سودآور در غرب

گروه بین‌الملل ـ هفته نامه فرانسوی «ژون آفریک» در مقاله‌ای به موضوع رواج مد اسلامی در غرب پرداخته و آورده‌ است: به رغم بحث‌هایی که در این بخش به جریان افتاده است، طراحان و شرکت‌های تولید لباس در غرب به کار خود ادامه می‌دهند؛ زیرا این حوزه سودآور است.

به گزارش ایکنا؛ هفته نامه ژون آفریک در یکی از تازه‌ترین مقالاتی که منتشر ساخته به موضوع رواج مد اسلامی در غرب پرداخته و می نویسد: امروز طراحان و شرکت‌های تولید لباس در غرب در ارائه لباس‌های «سنگین»(پوشیده و هماهنگ با موازین اسلامی) برای مسلمانان تردید به خود راه نمی‌دهند و به رغم بحث‌هایی که در این بخش به جریان افتاده است، آن‌ها به کار خود ادامه می‌دهند؛ زیرا این حوزه سودآور است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه؛ در بخش دیگری از این مقاله به صراحت آمده است: مد اسلامی در غرب در حال انفجار است و از حوزه کشورهای اسلامی، عربی یا آفریقایی فراتر رفته و به کشورهای اروپایی رسیده است.

در رأس کشورهایی که به تولید لباس‌های مد اسلامی توجه نشان می‌دهند، امارات متحده عربی و سپس ترکیه است. همچنین فرانسه و چین برای کسب تصاحب جایگاه پنجم به رقابت با هم مشغول هستند و مراکش در جایگاه دهم قرار دارد.

گفتنی است، ژون آفریک به معنی «آفریقای جوان» هفته‌نامه‌ای بین‌المللی با تكیه بر مسائل آفریقاست كه به زبان فرانسه منتشر می‌شود. ژون آفریك در سال 1960 به منظور تداوم ارتباط  شمال آفریقای فرانسوی زبان با فرانسه تأسیس شد.

انتهای پیام

captcha