برگزاری «فجر فاطمی» در ۴۰ مسجد و ۴۰ بقعه متبرکه زنجان
کد خبر: 3785558
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

برگزاری «فجر فاطمی» در ۴۰ مسجد و ۴۰ بقعه متبرکه زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: امسال به پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ مسجد و ۴۰ بقعه در مجموع ۸۰ برنامه مناسبتی در سطح استان برگزار می‌شود.

«فجر فاطمی» در 40 مسجد و 40 بقعه متبرکه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف استان زنجان، امروز، 9 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: به دلیل تقارن این دو مناسبت برنامه‌های امسال اوقاف با عنوان فجر فاطمی اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به دستاوردهای ۴۰ سال گذشته ایران اسلامی افزود: برخلاف نیات سوء دشمنان، انقلاب و جمهوری اسلامی و کارشکنی‌های صورت گرفته در این ۴۰ سال دستاوردهای بسیاری برای کشور به دست آمده است.
وی به دستاوردهای کشور در حوزه وقف، موقوفات و احیای آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در استان زنجان نیز شاهد دستاوردهای بسیاری در این حوزه بودیم که در نمایشگاه موضوعی مربوط که در مجموعه نمایشگاهی کاسپین برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
جنتی در ادامه به سایر برنامه‌های اوقاف در مساجد و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: امسال به پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ مسجد و ۴۰ بقعه در مجموع ۸۰ برنامه مناسبتی اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی امسال با عنوان «افتخار به گذشته، امید به آینده» اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها با رعایت تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه اجرایی می‌شود.
جنتی یادآور شد: برگزاری همایش روحانیون با حضور امام جمعه موقت تهران، برنامه عزاداری پس از نماز مغرب و عشاء در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان به مدت ده روز، پخش گلبانگ الله‌اکبر از مساجد در روز ۲۱ بهمن‌ماه، برگزاری نمایشگاه موضوعی وقف و دهه فجر از برنامه‌های این ایام است که هر یک از ادارات اوقاف شهرستانی نیز به تناسب ایام و موقعیت برنامه‌های متعددی را اجرایی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه‌های متعدد همزمان با دهه فجر تببین موفقیت‌های نظام و امیدبخشی در بین مردم است، تصریح کرد: در تلاش هستیم در باب رسیدن به این هدف از ظرفیت بقاع متبرکه و مساجد که پایگاه‌های اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی بودند استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha