افتتاح دانشکده قرآن و مطالعات اسلامی در دانشگاه جده
کد خبر: 3785794
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

افتتاح دانشکده قرآن و مطالعات اسلامی در دانشگاه جده

گروه بین‌الملل ـ دانشکده قرآن و مطالعات اسلامی دانشگاه «جده» عربستان با حضور «مشعل بن ماجد»، استاندار جده افتتاح شد.

افتتاح دانشکده قرآن و مطالعات اسلامی در دانشگاه جده

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المدینة نیوز؛ مشعل بن ماجد، استاندار جده عصر دیروز (هشتم بهمن‌ماه) ضمن حضور در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویی دانشگاه جده، دانشکده قرآن و مطالعات اسلامی این دانشگاه را افتتاح کرد.

این دانشکده، دومین دانشکده تخصصی علوم قرآن در سطح عربستان به شمار می‌رود و در چارچوب پروژه بازسازی دانشگاه و با هدف تقویت زمینه‌های پژوهش علمی در حوزه علوم قرآن راه‌‌اندازی شده است.

بنا بر این گزارش، در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویی دانشگاه جده، نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان تجلیل و مبلغ 500 هزار ریال سعودی به آن‌ها داده شد.

در این مراسم از حامیان این مسابقات و مسئولان نمایشگاه جانبی این رقابت‌ها تجلیل و کلیپی درباره مسابقات و نمونه‌هایی از تلاوت قرآن شرکت‌کنندگان با قرائت‌های دهگانه پخش شد.

ياىآور می‌شود؛ دهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویی استان جده عربستان از یکشنبه ۳۰ دی با حضور ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر از ۲۱ دانشگاه و دانشکده دولتی و خصوصی از استان «جده» عربستان آغاز شد. این رقابت‌ها در رشته‌های مختلف حفظ کل قرآن همراه با قرائت و تجوید، حفظ ۲۰ جزء قرآن همراه با قرائت و تجوید، حفظ ۱۰ جزء قرآن همراه با قرائت و تجوید و حفظ ۵ جزء قرآن همراه با قرائت و تجوید برگزار شد.


انتهای پیام

captcha