حضور فرماندار آمریکایی در نماز جمعه بوستون
کد خبر: 3786582
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

حضور فرماندار آمریکایی در نماز جمعه بوستون

گروه بین‌الملل ـ «چارلی بیکر» فرماندار ایالت ماساچوست آمریکا دیروز جمعه، 12 بهمن ماه با حضور در مسجد مرکز اسلامی بوستون با نمازگزاران دیدار و برای آنها سخنرانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بوستون هرالد؛ بیکر از مسجد مرکز فرهنگی بوستون بازدید کرد و پس از شنیدن خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.
 
شیخ «یاسر فهمی» امام جماعت این مسجد در خطبه خود گفت: از آنجا که مردم در فضای دینی مختلفی پرورش یافته‌اند، معمولا درک نمی‌کنند که در کنار فردی با دین متفاوت که روح زیبایی دارد، نشسته‌اند. ناآگاهی، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. غریبه دانستن دیگران مانند سم است.
 
وی افزود: یک حقیقت جهانی وجود دارد و آن این است که باید همسایه خود را دوست داشته باشیم. ما نباید از انسان‌های دیگر وحشت داشته باشیم.

پس از ایراد خطبه نماز جمعه، بیکر در سخنانی این دیدار را مایه افتخار خود دانست و گفت: عواملی که مردم با ادیان مختلف را با هم متحد می‌سازد، بیشتر از عوامل دور کننده آنها از یکدیگر است.

وی افزود: فرمانداری به من این فرصت را می‌دهد تا مردم ماساچوست را به گونه‌ای خاص بشناسم، اگر این سمت را نداشتم نمی‌توانستم. بسیار مفتخر هستم که به من فرصت دادید تا با شما باشم.

وی گفت: شیخ فهمی(امام جماعت مسجد) چنان زیبا و با صلابت صحبت می‌کند که چندی پیش او را به دفتر خودم دعوت کردم و پس از آن او مرا به مسجد دعوت کرد.

بیکر افزود: من از عباتگاه‌های زیادی دیدن کرده و به یک نتیجه رسیده‌ام. همه مردم می‌خواهند بخشی از جامعه باشند. راه‌ها مختلف است اما هدف یکی است و آن تبدیل شدن به انسانی بهتر است.
 
انتهای پیام
captcha