مروری بر نحوه ثبت‌نام چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3787285
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

مروری بر نحوه ثبت‌نام چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ثبت‌نام جهت شرکت در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۵ بهمن‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تا بیستم فروردین سال ۹۸ ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ثبت‌نام چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه از 5 بهمن سال جاری آغاز و تا بیستم فروردین سال 98 ادامه دارد.
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در رابطه با چگونگی ثبت‌نام چهل و دومین مسابقات قرآنی اوقاف گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از پنجم بهمن سال جاری آغاز و تا بیستم فروردین سال 98 ادامه دارد.
وی از تشکیل ستاد استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان خبرداد و افزود: داوطلبان برای شرکت در مسابقات قرآن اوقاف می‌توانند به سایت www.Quranlran.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، متقاضیان رشته معارفی با مراجعه به سایت www.quranedu.ir می‌توانند ثبت‌نام خود را کامل کنند.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 20 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه سال 98 انجام می‌گیرد، مرحله استانی نیز از اول تیر‌ماه تا هفتم همین ماه برگزار می‌شود که زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری مرحله نهایی رشته‌های معارفی مرداد سال 98 است، برگزاری مرحله مقدماتی کشوری برادران از 15مرداد سال آینده تا 25 همین ماه به میزبانی قم برگزار می‌شود و مرحله نهایی کشوری نیز از 10 مهر ماه تا 20 همین‌ماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی 9 اسفند همزمان با آزمون سراسری حفظ برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، رشته‌های معارفی حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن، تفسیر قرآن ویژه اهل سنت و رشته‌های آوایی و نغمات دینی هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن، آثار دو یا چند زبانه«عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی و....» انشاد انفرادی«تک‌خوان محور» برگزار می‌شود.
وی در خصوص عدم دسترسی برخی از داوطلبان به اینترنت هم گفت: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و دفاتر نمایندگی در صورت عدم دسترسی شرکت‌کننده به اینترنت موظف هستند مقدمات ثبت‌نام شرکت‌کنندگانی که حضوری مراجعه می‌کنند را فراهم آورند.
این مقام مسئول افزود: افراد بالای 18 سال می‌توانند در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کنند، افرادی که سن آنان کمتر از 18 سال است و دانش‌آموز نیستند هم می‌توانند در گروه بزرگسالان رقابت کنند، دانش‌آموزان بالای 18 سال باید در مسابقات دانش‌آموزی ثبت‌نام کنند. همچنین طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت ثبت‌نام کنند، شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی نیز با ارائه گواهی می‌توانند در مسابقات آن شهرستان شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha