نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره فلسطین
کد خبر: 3787312
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
چهارشنبه برگزار می‌شود؛

نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره فلسطین

گروه بین‌الملل ـ نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد از برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت با موضوع فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری  فلسطینی معا؛ ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد، در گفت‌و‌گو با رادیو صدای فلسطین (صوت فلسطین) با اعلام این خبر گفت: این نشست روز چهارشنبه (17 بهمن ماه) با موضوع اخراج اعضای گروه موقت بین‌المللی در شهر «الخلیل» کرانه باختری از سوی اسرائیل برگزار می‎شود.

وی ابراز امیدواری کرد مذاکراتی که با کویتی‌ها، اندونزیایی‌ها و دیگر اعضای شورای امنیت انجام می‌شود، موفقیت‌آمیز بوده و با موضع‌گیری مناسب و تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر، کار ناظران بین‎المللی از سر گرفته شود.

ریاض منصور پس از پایان این نشست غیرعلنی، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی خارج از شورای امنیت همه تلاش‌های انجام شده و نتایج این نشست را اعلام خواهد کرد.

وی درباره اقدامات انجام شده در روزهای گذشته درباره این موضوع به موضع‌گیری نروژ به عنوان ریاست گروه بین‎المللی در الخلیل، صدور بیانیه وزرای خارجه پنج کشوری که در این گروه قرار دارند و همچنین صدور بیانیه‌ از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد که در این بیانیه از مقامات اسرائیلی درخواست شد از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

یادآوئر می‌شود پس از کشتار 30 نمازگزار فلسطینی در «مسجد ابراهیمی» شهر «الخلیل» در سال 1994 میلادی به وسیله یک یهودی نژادپرست آمریکایی‌تبار با نام «باروچ گلدشتاین» توافقنامه اعزام ناظران «حضور بین‌المللی موقت در الخلیل» موسوم به «تیف» بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین امضا شد. این گروه که ناظرانی از کشورهای دانمارک، ایتالیا، نروژ، سوئد، سوئیس و ترکیه در آن حضور دارند، با نظارت بر انجام قوانین بین‌المللی در الخلیل در این خصوص گزارش منتشر می‌کند و نروژ رهبری این مأموریت را  برعهده دارد.

رژیم صهیونیستی به تازگی در تصمیمی یکجانبه، دوره حضور ناظران بین‌المللی موقت در الخلیل را پس از 31 ژانویه 2019 تمدید نکرده است.

انتهای پیام

 

captcha